3

صدور حکم اعدام برای 12 عضو داعش در عربستان و لبنان

  • کد خبر : 15835
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۲۸
صدور حکم اعدام برای 12 عضو داعش در عربستان و لبنان
دادگاه های عربستان و لبنان شماری از افراد متهم به عضویت در هسته های وابسته به داعش و انجام عملیات تروریستی را به اعدام محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دادگاه ویژه کیفری در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی (پنج شنبه) یک حکم بدوی مبنی بر اعدام پنج فرد متهم به عضویت در یک هسته وابسته به گروهک تروریستی داعش را صادر کرد.

به نوشته روزنامه سعودی «سبق»، این هسته تروریستی از ۴۵ متهم تشکیل شده و رهبری آن نیز بر عهده سرکرده داعش در عربستان بوده جایی که سرکرده های گروهک در مناطق شاهد درگیری، وی را برای انجام عملیات تروریستی در داخل این کشور فرستاده بودند.

بر اساس این گزارش، هسته مذکور با برخی حوادث تروریستی جنایتکارانه در عربستان در ارتباط بوده که شاخص ترین آنها، مشارکت در ترور نیروهای امنیتی، مشارکت در انفجار سه مسجد در شهر «ابها»، منطقه «نجران» و استان «احساء» و همچنین درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی در یک منطقه مرزی در استان «عرعر» هستند.

از سوی دیگر، «سمرندا نصار»، قاضی تحقیق در استان شمالی لبنان نیز کیفرخواست مربوط به حادثه قتل سه نفر در شهرک «کفتون» در شهرستان ساحلی «کوره» در غرب این استان در ماه آگوست سال گذشته میلادی بر اثر تیراندازی عناصر یک هسته تروریستی متشکل از ۱۴ نفر و در ارتباط با داعش را صادر کرد.

بنا بر گزارش شبکه تلویزیونی «ال بی سی» لبنان، قاضی نصار در کیفرخواست خود، برای هفت عضو زنده هسته مذکور به دنبال اثبات حضور آنها در شهرستان کوره برای انجام عملیات تروریستی، درخواست اعدام کرده در حالی که هفت عضو دیگر پیش از این در یک عملیات امنیتی در شهر «حنیرد» در استان شمالی این کشور از پای درآمده بودند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=15835

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!