2

شیعیان هزاره‌ قربانی قتل‌های هدفمند داعش و طالبان هستند

  • کد خبر : 20427
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
شیعیان هزاره‌ قربانی قتل‌های هدفمند داعش و طالبان هستند
سفارت‌های امریکا و بریتانیا در کابل گفته‌اند که هزاره‌های افغانستان همواره هدف قتل‌های هدفمند گروه‌‌های داعش و طالبان قرار داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سفارت‌های آمریکا و بریتانیا در کابل گفته‌اند که هزاره‌ های افغانستان همواره هدف قتل‌های هدفمند گروه‌‌های داعش و طالبان قرار داشته‌اند.

این دو سفارت امروز (سه‌شنبه، ۱۲ اسد) در یک اعلامیه مشترک به ادعای قتل بیش از ۴۰ غیرنظامی در ولسوالی مالستان ولایت غزنی اشاره کرده و گفته‌‍‌اند که اگر این کشتار تایید شود، از جمله جرایم جنگی است و موارد نقض حقوق بشر باید مورد بررسی قرار گیرد.

امریکا و بریتانیا در این اعلامیه که امروز منتشر شد، در عین حال خواستار آتش‌بش شده است.

این دو کشور نیز در یک اعلامیه مشترک گفته بودند که طالبان در اسپین بولدک قندهار ده‌ها غیرنظامی را طی یک سلسله قتل‌های انتقام جویانه، قتل‌عام کردند.

طبق اعلامیه این نوع قتل‌ها از جمله جرایم جنگی محسوب شده می‌توانند که باید مورد بررسی قرار گرفته و آنعده جنگجویان و فرماندهان طالبان که مرتکب چنین جنایات شده‌اند باید جوابگو باشند.

این دو سفارت در ادامه گفته‌اند که رهبران طالبان نیز باید در برابر جنایاتی که جنگجویان آنها انجام می‌‌دهند مسئول قرارداده شوند.

این دو کشور خطاب به طالبان گفته که اگر شما اکنون نمی توانید جنگجویان تان را کنترل کنید، شما هیچ نوع موقفی در دولت آینده نخواهید داشت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=20427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!