3

دوربین‌های مخفی جنایات هولناک «داعش» در بیمارستان حلب را فاش کرد

  • کد خبر : 54315
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۴۶
دوربین‌های مخفی جنایات هولناک «داعش» در بیمارستان حلب را فاش کرد
به‌رغم گذشت‌ سالیان از شکست «داعش» تصاویر جنایت‌های هولناک این گروه همچنان فراموش ناشدنی است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تازه‌ترین ویدیوهای منتشر شده مربوط به مارس 2013، صحنه‌هایی از جنایت‌های هولناک که گروه «‌داعش» در بیمارستان حلب در شمال سوریه مرتکب شده است را نشان می‌‌دهد.

ویدیوهای گرفته شده از دوربین‌های مداربسته نصب شده در بیمارستان کودکان شهر حلب فاش ساخت که چگونه اعضای داعش، متوجه دوربین‌های مخفی بیمارستان نشده و بدون پوشاندن چهره‌ و مخفی کردن هویت خود، با پرسه زدن در داخل سالن‌ها و بخش‌های این مرکز درمانی تصرف شده، زندانیان خود را در حین تسلط بر حلب، شکنجه می‌کردند.

تصاویر فاش شده نشان می‌دهد که افراد مسلح داعش در راهروهای بیمارستانی که در آن زمان به عنوان مقر خود، در اختیار گرفته بودند، پرسه می‌زدند و زندانی‌ها را با چشمان بسته، با چوب می‌زدند و شکنجه می‌کردند.

این تصاویر می‌تواند به عنوان شواهدی برای محاکمه و مجازات اعضای گروه داعش مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت زیاد تصاویر

اهمیت این ویدئوها از آنجا ناشی می‌شود، که کمیته بین‌المللی عدالت و پاسخگویی، «تحقیقاتی را در مورد جنایات انجام شده توسط گروه‌های افراطی با هدف تعقیب کیفری آغاز کرد.»

کریس اینگلز، مدیر تحقیقات و عملیات در کمیسیون عدالت و پاسخگویی بین‌المللی، گفت: «این کلیپ‌های ویدیویی شواهد بسیار مهمی در هر محاکمه هستند»، و تاکید کرد که دادگاه می‌تواند سخنان بازماندگان قربانیان را تایید کند.

دیدیه فرانسوا، روزنامه‌نگار فرانسوی، که قبلا توسط این سازمان در حلب بازداشت شده بود، فاش کرد که تعدادی از زندانی‌های سوری و عراقی و شهروندان محلی وجود داشتند که به دلایل مختلف مانند سیگار کشیدن بازداشت شده‌ بودند و مورد تعرض و شکنجه قرار گرفتند. وی افزود که صدای این افراد بازداشتی نزد داعش از پشت درها شنیده می‌شد.

اعدام‌های گروهی

شایان ذکر است که گروه داعش از بیمارستان حلب به عنوان زندان استفاده می‌کرد که افراد زیادی از آن زنده بیرون نمی‌آمدند.

هنگامی که اعضای اپوزیسیون سوریه در ژانویه، 2014 کنترل ساختمان بیمارستان را از داعش پس گرفتند، «اجساد اعدام شدگان را مشاهده کردند که روی زمین افتاده بودند و دستان آنها از پشت بسته شده بود.»

گروه داعش پیش از آنکه به تدریج از عراق و سوریه بیرون رانده شود، سال‌ها مناطق وسیعی از این دو کشور را تحت کنترل خود داشت.

نیروهای سوریه دموکراتیک، در مارس 2019، پس از کنترل آخرین پایگاه این گروه در شهر الباغوز، با حمایت ائتلاف بین‌المللی، شکست این گروه را اعلام کردند.

کمیسیون عدالت بین‌المللی و پاسخگویی به پیگرد قانونی در 13 کشور علیه عاملان این جنایات کمک می‌کند، و در این راستا گفته که بودجه خود را بر اساس پروژه‌ای از دولت‌های غربی مانند ایالات‌ متحده، بریتانیا، کانادا و آلمان دریافت می‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!