3

حمله به معبد سیک‌ها در کابل با دو کشته + تصاویر

  • کد خبر : 36009
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
حمله به معبد سیک‌ها در کابل با دو کشته + تصاویر
منابع خبری از انفجار در معبد سیک‌ها در پایتخت افغانستان خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از رویترز؛ به گفته یک مقام معبد، صبح امروز شنبه انفجاری در معبد سیک‌ها در کابل پایتخت افغانستان رخ داد، اما مشخص نیست که آیا این انفجار تلفاتی داشته است یا خیر.

این منبع گفت: در هنگام انفجار حدود 30 نفر در داخل معبد بودند. ما نمی دانیم چند نفر از آنها زنده یا چند مرده هستند. طالبان به ما اجازه نمی دهند داخل معبد برویم، ما نمی دانیم چه کنیم.

مقامات طالبان این انفجار را تایید نکرده اند و هنوز مشخص نیست که چه کسی عامل این انفجار بوده است. تصاویر شبکه خبری طلوع نشان می‌دهد که دود عظیمی فضای منطقه اطراف این معبد را فرا گرفته است.

یکی از مقامات طالبان اعلام کرد: راننده خودروی مملو از مواد منفجره به سوی معبد درحال حرکت بود که در میانه راه هدف حمله قرار گرفت و منفجر شد؛ با این حال دو نفر در این حمله کشته شده‌اند. طالبان گفته درحال ایمن سازی محل است. بی بی سی نیز از زخمی شدن دستکم 8 نفر در این حمله خبر داده است.

گفتنی است سیک‌ها یک اقلیت بسیار کوچک در افغانستان دارند که تا پیش از به قدرت رسیدن طالبان حدود 300 نفر از این جمعیت در افغانستان زندگی می‌کردند که بسیاری از آنان اکنون کشور را ترک کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36009

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!