1

بعد از سلطنت‌طلبان، وهابی ها حامی تجزیه‌طلبی شد

  • کد خبر : 882
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
بعد از سلطنت‌طلبان، وهابی ها حامی تجزیه‌طلبی شد

شبکه وهابی فارسی‌زبان کلمه، در اخبار و گزارش‌های خود به تبلیغ و حمایت از جدایی‌طلبی کردستان عراق پرداخت و در راستای اهداف شوم صهیونیست‌ها محوریت اخبار خود را تغییر داد.

به گزارش مفاز؛ در پی فعالیت‌های صهیونیست‌ها در ایجاد نقشه خاورمیانه‌ی موردنظر خود، بحث‌های جدایی‌طلبانه و تجزیه‌طلبی در مورد نقاطی خاص در حال برنامه‌ریزی است، در این راستا و همزمان با شکست تروریست‌های (داعشی) که متولد غرب و صهیونیست‌ها بوده‌اند،  طرح جدایی کردستان عراق از خاک این کشور روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و رسانه‌های حامی این جریانات به تبلیغات آن می‌پردازند.

بر همین اساس برخی از گروه‌هایی که دست در دست صهیونیست دارند و به‌نوعی بازوان عملیاتی آنها  در مواردی به‌حساب می‌آیند، شروع به حمایت و تبلیغات بیشتری در این خصوص می‌کنند. در روزهای اخیر جدای از سلطنت‌طلبان که به این موضوع پرداخته‌اند شبکه‌های وهابی نیز تبلیغات حمایتی خود از اهداف صهیونیست‌ها را ترویج می‌دهند.

همچنین شبکه وهابی کلمه در قسمتی از گزارش‌های خود با ژست مردم دوستانه عراق چنین می‌گوید:

«کردهای جنوب یعنی کردهای عراق هیچ‌گونه اشتراک زبانی یا قومی و یا تاریخی با بقیه ملت‌ گرامی و عزیز و برادر ما در عراق ندارند. عراق برای ما واقعاً عزیز است. اما واقعیات را باید در نظر گرفت. کردها می‌‌خوانند که ما اولاد ماد و کیخسرو هستیم ولی هیچ نگفته‌اند که ما مثلاً اولاد کردبن صعصعه هستیم. یا ما اولاد آتاتورک هستیم یا ما اولاد حافظ اسد هستیم. جوابی که کردها گرفتند جوابی بود که فرعون به قوم بنی‌اسراییل داد. پسرانشان را سر می‌‌برید. رفراندومی در 25 سپتامبر قرار است برگزار شود به اذن الله تعالی و این برای استقلال کردستان جنوب موسوم به استقلال عراق است و یک مطلب انجام‌شده است. اما عکس‌العمل‌های دیگران چگونه است؟ دولت‌های لهستان و اسراییل از الآن اعلام کرده‌اند که به رسمیت می‌‌شناسند.»

آن چه مسلم است صهیونیست‌ها همواره در پی ایجاد شکست وحدت میان اقوام و اقلیت‌ها در کشورهای خاورمیانه بوده و هستند و چند دستگی و کوچک شدن دولت های بزرگی مثل عراق مطلوب همیشگی آنهاست.

 دیده بان
لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=882

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!