2

نمادهای بهائیت و ضدانقلاب در لباس جدید پرسپولیس + تصاویر

  • کد خبر : 53496
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۳۴
نمادهای بهائیت و ضدانقلاب در لباس جدید پرسپولیس + تصاویر
باشگاه پرسپولیس روز شانزدهم مرداد از پیراهن فصل جدید خود رونمایی کرد. در این پیراهن از نمادهای متعددی استفاده شده است که برخی از آنها معنا و مفهوم خاصی دارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، باشگاه پرسپولیس از پیراهن فصل جدید خود رونمایی کرد. لباس جدید پرسپولیس به طرز اغراق شده‌ای مملو از نمادهای متعدد است که تقریباً ارتباطی به لباس یک باشگاه فوتبالی ندارد.

لوتوس (نیلوفر آبی) یکی از نمادهایی که در این لباس نقش بسته است. این باشگاه در توجیه این نماد آورده است: «همان گلی که در مرداب رشد می‌کند. همواره رو به خورشید و روشنایی دارد و از دوازده گلبرگ تشکیل شده است. نمادی امیدبخش از سعی و تلاش و یاد آوری آن زیبایی‌ای که از دل محیطی نامطلوب راه خود را به نور می‌یابد و می‌شکفد. دوازده گلبرگ گل نیز استعاره‌ای است از یازده بازیکن و یار دوازدهم‌شان یعنی هواداران باشگاه و نشانی از جدایی‌ناپذیری‌شان.»

اما ماجرای این نماد چیست؟

لوتوس یا نیلوفر آبی یکی از نمادهای مشهور بهائیت است. نیلوفر آبی در فرقه بهائیت نماد الوهیت است.[1] ساختمان لوتوس یا نیلوفر آبی در پایتخت هندوستان یکی از ۸ مشرق‌الاذکار قاره‌ای فرقه تروریستی بهائیت در جهان است. بهائیان به معابد خود مشرق‌الاذکار می‌گویند.

لازم به ذکر است که معبد عشق آباد به عنوان اولین معبد بهائیان جهان روز چهاردهم مهر ۱۳۲۷ ه.ش پس از زلزله شدید در ترکمنستان ویران شد و در این فهرست هشت‌گانه لحاظ نشده است. این هشت مشرق‌الاذکار در آمریکا، استرالیا، شیلی، آلمان، پاناما، ساموآ، اوگاندا و هندوستان واقع شده‌اند.[2]

گفتنی است که بیت العدل (مقر مرکزی بهائیان جهان در فلسطین اشغالی) سال ۲۰۱۲ از ساخت ۲ مشرق‌الذکار اصطلاحاً ملی در کنگو و پاپوآ گینه نو (تحت سلطه خاندان سلطنتی انگلیس) و  همچنین پنج مشرق‌الذکار محلی در بیهار شریف (هند)، باتامبانگ (کامبوج)، ماتوندا سوی (کنیا)، نورته دل کاوسوا (کلمبیا) و تانا (وانواتو) خبر داد.

پرسپولیس

سمت راست: نماد لوتوس (نیلوفر آبی)، سمت چپ: نماد درفش کاویانی روی پیراهن پرسپولیس

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!