2

بی توجهی اعضاء به برگزاری جشن تولد!

  • کد خبر : 794
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
بی توجهی اعضاء به برگزاری جشن تولد!

علی‌رغم دستور بیت‌العدل و تبلیغات بهاییت جهت برگزاری جشن تولد میرزاحسینعلی نوری، عدم استقبال از این دستور و بی توجهی به آن بار دیگر عدم محبوبیت فرقه و سرکردگان آن را در میان افراد این تشکیلات نشان داد.

به گزارش مفاز، در پی افشاگری صورت‌ گرفته پیرامون دستور مرکز فرماندهی فرقه در حیفا جهت برگزاری جشن تولد میرزا حسینعلی نوری در اواخر مهر ماه، عده ای از اعضای این فرقه با دریافت فرمانی جدید، حدود دو ماه زودتر در فضای مجازی شروع به تبلیغات در این زمینه کرده‌اند و با توجه به تعداد اندک این افراد چنین وانمود می‌شود که تمامی دنیا در پی راه اندازی و محیا نمودن مراسم تولد او هستند.

اما آنچنان که طبق شواهد مشخص است، موضوع به شکل دیگری است و در روزهای اخیر فضای مجازی گواه این موضوع است که استقبالی از این برنامه صورت نگرفته است.

گفتنی است علاوه بر عدم استقبال و توجه افراد وابسته به فرقه بهاییت، فضای مجازی تنها محدود به انتشار چند پوستر انگشت شمار و فتوشاپی جهت نمایش اجرای فرمان بیت العدل شده است و این تمام کاری است که در راستای نشان دادن ایجاد شور و هیجان اغراق آمیز و کلیشه‌ای در بین اعضا به دیگران عرضه می شود.

برای مثال طی اقدامی تصویری از تکه پارچه‌ای که به مناسبت تبریک تولد سرکرده این فرقه در بیابان‌های خارج از شیراز نصب کرده بودند را در فضای مجازی منتشر کردند!

این در حالی است که تمام جوسازی‌های بیت العدل تا بدین جای کار بی نتیجه مانده و فرجامی ندارد. بیت العدل نیز که خود پیش‌بینی این موضوع را می‌کرده است بعد از اینکه دید در مورد فرمان محرمانه‌اش افشاگری شده است، تقریباً دو ماه زودتر دست به کار شد و در پیام خود بر بزرگداشت این روز تأکید فراوان کرد، گویی تنها راه نجات از هم گسیختگی اعضای خود را در برگزاری این مراسم می‌بیند!

آن چه مسلم است هدف از برگزاری شکوهمند این جشن‌ها، ایجاد فرصتی برای کسب هویت نداشته و ایجاد وحدت بین بهائیان در اقصی نقاط دنیا است تا با تبلیغاتی وسیع از کاه، کوهی بسازند و جان نداشته خود را از این طریق احیا کنند.

در این اثنی آنها از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کنند تا بدان جا که دوستان، آشنایان و هر فردی را که دستشان برسد، از همه سطوح اجتماعی به این جلسه دعوت می‌کنند تا طی فرآیندی با فریب‌شان آنها را جذب «هیچ و پوچ» کنند و با توجه به روی‌گردانی بسیاری از اعضا از این فرقه آنها در این پروژه جدید بسیار امیدوار به یارگیری از میان این افراد برای تشکیلات خود هستند.

در حال حاضر عدم استقبال اندک اعضای فعلی نیز از این موضوع، نمایانگر عدم اتحاد و وحدت در میان فرقه (موضوعی که همواره بر آن در فعالیت‌های میدانی اشاره دارند) با همه تبلیغات و گردهمایی‌های تشکیلات برای این موضوع مانند جلسات 19 روزه است، و بار دیگر شکستی دیگر را برای تصمیم‌گیرندگان بهاییت در بیت العدل به همراه داشته است.

 دیده بان
لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=794

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!