2

 آیت اللّه سیستانی، پیرو حامیان سقیفه!

  • کد خبر : 17939
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
 آیت اللّه سیستانی، پیرو حامیان سقیفه!
پیام مهمّی از جانب دفتر آیت اللّه سیستانی پیرامون وقایع و فجایع این روزهای فلسطین، از روز چهارشنبه در سایت رسمی ایشان منتشر شده، امّا هیچ خبری از انتشار این پیام مهمّ در صفحات انجمنی دیده نمی شود.

پایگاه خبری مفاز – حدود یک هفته از فاجعه‌ی دلخراش کابل می‌گذرد. افرادی که اندک آشنایی با کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات انجمنی و شبه انجمنی داشته باشند، به خوبی می‌دانند که در چند روز گذشته بر روی این موضوع و البته با رنگ و لعاب تفرقه‌افکنی مانور داده شد. پیام آیت اللّه سیستانی (حفظه اللّه) را منتشر کردند، عید را بر اساس نظر ایشان تبریک گفتند، امّا خبری از پیام آیت اللّه سیستانی به مناسبت وقایع و فجایعی که این روزها در فلسطین اشغالی می‌گذرد، نشد!

کانال “شاگردان دکتر” از جمله‌ی این کانال‌هاست که محصولی است از تفکّرات برخی از تربیت‌یافتگان دکتر حسین فریدونی. وی از اعضا و اساتید قدیمی انجمن حجتیّه است. با مراجعه به کانال مذکور (البته به شرط آن که سانسور نشود) این روند را در مورد مناسبت‌ها و وقایع اخیر خواهید یافت.

این روند در حالی است که پیام مهمّی از جانب دفتر آیت اللّه سیستانی پیرامون وقایع و فجایع این روزهای فلسطین، از روز چهارشنبه در سایت رسمی ایشان منتشر شده، امّا تا این لحظه (ساعت ۱۷ بعد از ظهر جمعه) هیچ خبری از انتشار این پیام مهمّ در این کانال و اکثریّت قریب به اتّفاق دیگر کانال‌ها و صفحات انجمنی و شبه انجمنی، نیست!!

شاید خود را “آزاده” نمی‌دانند چرا که آیت اللّه سیستانی در این پیام « ملت های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از ملّت فلسطین در بازپس گیری حقوق پایمال شده آنها فرا می خواند.» شاید هم اشکال از آیت اللّه سیستانی است که این ملّت پیرو سقیفه را، مسلمان، سربلند، مقاوم و دلاور دانسته و از آنان “حمایت قاطعانه” می‌کند.

اینگونه برخوردهای خودپسندانه‌ی این طیف با مرجعیّت، موضوع تازه‌ای نیست. مراجع را آنگونه که مورد پسندشان باشد معرّفی می‌کنند. و حتّی اگر مرجع تقلیدشان در اموری پا را فراتر از آنچه که باب میلشان است، گذاشت، برخی از آنان از روی مرجعشان نیز به راحتی عبور نموده و بدون توجّه به قواعد فقهی، او را عوض می‌کنند!

همانگونه که شیخ محمود حلبی به یکی از اعضای انجمن دستور داد تا برای از دست ندادن پست کلیدی در نظام جمهوری اسلامی، مرجع تقلیدش را موقتاً عوض کند!! همانگونه که وقتی در اتاق اساتید مدرسه نیکان، یکی از معلّمین موضوع اعتقاد آیت اللّه خوئی (رحمت اللّه علیه) به جهاد ابتدایی در عصر غیبت را مطرح نمود، معلّم دیگری گفت: “از قدیم گفتند آدم که پیرمیشه، یه چیزیش میشه!”‼️آن مسئول و این دو معلّم که بودند و این خاطرات مربوط به چه سال‌هایی است، باشد برای بعد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=17939

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!