0

۱۷۰ جلد پرونده مرتبط با یهودیان دوران نازی‌ها به دستور پاپ منتشر شد

  • کد خبر : 36197
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
۱۷۰ جلد پرونده مرتبط با یهودیان دوران نازی‌ها به دستور پاپ منتشر شد
پاپ فرانسیس دستور داده است تا ۱۷۰ جلد از پرونده‌های مرتبط با یهودیان از آرشیو پاپ پیوس دوازدهم به صورت آنلاین منتشر شود و در اختیار عموم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز پنج‌شنبه دستور داده است تا ۱۷۰ جلد از پرونده‌های مرتبط با یهودیان از آرشیو پاپ پیوس دوازدهم به صورت آنلاین منتشر شود و در اختیار عموم قرار گیرد.

به گفته وزیر خارجه واتیکان این آرشیو شامل  ۲۷۰۰پرونده درخواست کمک یهودیان از پاپ پیوس دوازدهم در دوره غلبه نازی ها و فاشیست‌ها در آلمان است.

این پرونده ها در آرشیو دبیرخانه امور خارجه نگهداری می شد و حاوی درخواست هایی برای مداخله پاپ برای جلوگیری از تبعید نازی ها، آزادی از اردوگاه های کار اجباری یا کمک به یافتن اعضای خانواده است.

منتقدان می‌گویند پاپ پیوس دوازدهم در مقابل هجوم نازی‌ها و هولوکاست سکوت کرده است و تنها به پرونده‌های یهودیان تعمید یافته که عملا مسیحی به حساب می‌آیند رسیدگی کرده است.

اما واتیکان همواره از پاپ پیوس در مقابل این انتقادها دفاع کرده است و سکوت واتیکان را دیپلماسی آرام برای نجات جان انسان‌ها نامیده است.

پل گالاگر، وزیر امور خارجه واتیکان گفت: امید است که انتشار دیجیتالی فایل‌های «یهودیان» به پژوهشگران کمک کند، و همچنین به نوادگان کسانی که از واتیکان درخواست کمک کرده‌اند، کمک کند تا «ردی از عزیزان خود را از هر نقطه ای از جهان بیابند.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!