0

یهودی سازی مساجد در فلسطین برای حذف هویت ملی

  • کد خبر : 40843
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۰۰
یهودی سازی مساجد در فلسطین برای حذف هویت ملی
رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش‌های خود برای یهودی‌سازی زمانی و مکانی فلسطینیان، به دنبال یهودی‌سازی مساجد است و این اقدام به دست گروه‌های تروریستی شهرک‌نشین صورت می‌گیرد و در تمام مناطق فلسطین اقدام به بستن یا سوزاندن مساجد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، صهیونیست‌ها با این اقدام خود می‌خواهند در چارچوب مجموعه‌ای یکپارچه و سیستماتیک با حمله به مساجد در فلسطین دست به تخریب بزنند و مهم‌‌ترین بناهای اسلامی را به منظور یهودی‌سازی در نهایت و محو هویت ملی مردم فلسطین تغییر دهند.

رژیم صهیونیستی در تلاش برای یهودی‌سازی مساجد در ابتدا برای به دست گرفتن کنترل سرزمین‌های وقف اسلامی تلاش زیادی کرد.مقامات اسرائیلی در سال 1948، مساحت زمین مؤسسه خیریه اسلامی در فلسطین که بالغ بر 178 هزار و 677 هکتار بود، برنامه‌هایی را برای مصادره و یهودی‌سازی این زمین‌ها و املاک تنظیم کردند و این امر قبلاً با پیروی از سیاست‌های خاصی انجام شده است که به طور خلاصه می‌‌توان به شرح زیر اشاره کرد:

رژیم صهیونیستی شورای عالی اسلامی و کمیته اوقاف اسلامی را منحل کرد. همچنین قوانین ناعادلانه‌ای برای کنترل اراضی فلسطینی صادر کرد، از جمله قانون به اصطلاح «املاک غایبان»، که از طریق آن مقامات اسرائیلی کنترل املاک موقوفه را به دست گرفتند. علاوه بر این، سازمان توسعه اسرائیل تأسیس شد که با خرید این موقوفات از متولی املاک غایبان، دست روی موقوفات اسلامی گذاشت که بخش عمده‌ای از موقوفات اسلامی را تحت کنترل سازمان توسعه قرار داد.
این تنها بخشی از اقدامات صهیونیست‌ها در جهت یهودی‌سازی فلسطین بوده است.

بر اساس آمار، مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی بین سال‌های 1948 و 1967، تعداد 130 مسجد را در مناطقی که اسرائیل بر روی آنها تأسیس شده بود، تخریب کردند که حدود 41 و نیم درصد از کل مساجد داخل سرزمین‌های فلسطین را تشکیل می‌دهد و در ان زمان تعداد مساجد بالغ بر 313 مسجد بود.

سیاست‌های قبلی رژیم صهیونیستی مقدمه‌ای برای تخریب و یهودی‌سازی مساجد در داخل کشور اشغالی بود. جهت‌گیری صهیونیستی با قانون صهیونیستی 1953 تقویت شد که بر اساس آن متولی املاک غایبان می‌توانست این املاک را به سازمان توسعه بفروشد تا به این ترتیب مصادره اموال اسلامی و موقوفات قانونی شود. علاوه بر این، حدود هشت هزار و 400 اثر عربی و اسلامی با سیاست جعل و تخریب اسرائیل رو به رو شدند.

از دیگر اقدامات صهیونیست‌ها در یهودی‌سازی مقدسات اسلامی و در مقدمه آن یهودی‌سازی مساجد، به صورت گسترده‌ای به مساجد و قبور اسلامی در داخل خط سبز حمله شد و مسجد بئر السبع و مسجد صفد در الجلیل به موزه تبدیل شد.

مقامات صهیونیستی در اقدامی اهانت آمیز، مسجدی در روستای قیساریه را در حیفا به میخانه‌ای برای جوانان یهودی تبدیل کردند و مسجد ظاهر العمر را در طبریا به رستوران تبدیل کردند و مسجد عین حوض را به محل کلوپ شبانه تبدیل کردند و این تنها بخشی از یهودی‌سازی در فلسطین است.

در ادامه باید گفت که این حملات به صورت مستمر در مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی صورت می‌گیرد و از برجسته‌ترین حملات، آتش‌سوزی گسترده در سال 1969 میلادی و کشتار در حرم ابراهیمی در سال 1993 میلادی بوده است و ضرورت حمایت از مقدسات اسلامی در فلسطین همچنان احساس می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=40843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!