0
پس از ۸۰۰ سال؛

کلیسای انگلستان از یهودیان عذرخواهی کرد

  • کد خبر : 35126
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کلیسای انگلستان از یهودیان عذرخواهی کرد
کلیسای انگلستان از قوانین یهودی ستیزانه ای که ۸۰۰ سال پیش به تصویب رسید و در نهایت به اخراج یهودیان از این کشور و منع حضور ایشان به مدت صدها سال انجامید، پوزش خواست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در مراسم ویژهٔ کلیسای انگلستان «کلیسای جامع عیسی مسیح آکسفورد» که برای یادآوری قانونی که شورای آکسفورد در ۱۲۲۲ تصویب کرد برگزار شد، «آفرایم میرویس» خاخام ارشد بریتانیا، و نمایندگان «ژوستین ولبی» اسقف اعظم کانتربری، حضور داشتند.

شورای آکسفورد ارتباط یهودیان و مسیحیان را ممنوع کرد، و مالیات ویژه برای یهودیان مقرر کرد، و ایشان را ملزم کرد در انظار عمومی علائم شناسایی روی لباس خود بدوزند. یهودیان همچنین از اشتغال به برخی مشاغل منع شدند و اجازهٔ ایجاد کنیساهای تازه نداشتند.

در پی این قوانین، قوانین یهودی ستیز بیشتری وضع شد و تا ‌آنجا پیش رفت که در ۱۲۹۰ به اخراج دسته جمعی ۳۰۰۰ یهودی از انگلستان منجر شد.

یهودیان تا ۳۶۰ سال پس از آن اجازهٔ ورود مجدد به انگلستان نیافتند و در سال ۱۶۵۶ در دوران «اولیور کورنول» یهودیان اجازه یافتند به بریتانیا بازگردند.

اسقف اعظم ولبی در توئیتی نوشت «مراسم امروز فرصتی بود برای یادآوری، پشیمانی، و بازسازی.» «دعا کنیم که این فرصت انگیزه ای برای مسیحیان امروز باشد تا از یهودی ستیزی در انواع اشکال معاصر آن پرهیز کنند و قدر همسایه های یهودی خود را بدانند و ارزش حضور ایشان را درک کنند.»

اسقف نشین آکسفورد در بیانیه ای که ماه گذشته پیشاپیش این مراسم انتشار داد، گفت «نیت ما آن است که این یادبود، پیشاهنگ مستحکمی از یک امر بالقوهٔ غنی باشد که عمق روابط و رسوم بینادینی که حضور آن هر چه بیشتر در آکسفورد و سراسر متن جامعه قوّت یافته را انعکاس دهد.» (تایمز اسرائیل)

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=35126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!