5

پناهندگی و مهاجرت یهودیان حریدی به ایران نگرانی اسرائیل را برانگیخت

  • کد خبر : 46751
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
پناهندگی و مهاجرت یهودیان حریدی به ایران نگرانی اسرائیل را برانگیخت
نشریه تایمز اسرائیل مهاجرت یهودیان حریدی لو طاهور به قلمروی ایران اسلامی را یک اقدام مهم دیپلماتیک در آینده قلمداد کرده و از رخداد چنین اتفاقی ابراز تعجب داشته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، با شدت گرفتن احتمال درخواست پناهندگی و مهاجرت یهودیان حریدی به ایران بهتر است در ابتدا در خصوص این فرقه مذهبی معرفی کوتاهی انجام گیرد. چراکه فرقه لِو طاهور (Lev Tahor) – به معنای قلب پاک؛ یکی از فرقه‌های یهودیان ارتدوکس (یهودیان حریدی یا حاردی) هستند که بیش از سایر فرقه‌های یهودیان به آموزه‌ها و سنت‌های دین یهود و تورات وفادار مانده‌اند و به همین دلیل مورد آزار و اذیت صهیونیست‌ها و لابی‌هایشان قرارگرفته‌اند.

گروه یهودیان لو طاهور (قلب پاک) که بهترین و‌ مؤمن‌ترین یهودیان دنیا به شمار می‌آیند. آنان با رسانه به معنای رادیو، تلویزیون و‌ اینترنت میانه خوبی ندارند و تقریباً آن را حرام می‌دانند. زن در جایگاه فکری فرقه مذهبی یهودیان حریدی از اهمیت بالایی برخوردار است و زنان یهودیان حریدی همواره با پوشش چادر و حجاب کامل زندگی می‌کنند. و به‌طوری‌که آنان کاملاً به شکل سنتی ازدواج می‌کنند.

آن‌ها که ابتدا در سرزمین‌های اشغالی ساکن بودند اما به دلیل بدرفتاری‌های رژیم صهیونیستی مجبور به کوچ از این مناطق شدند و امروز از اردن تا کانادا و سرزمین‌های اشغالی با اجتماعات این یهودیان به‌شدت مقابله می‌شود. بنابر همین دلیل رسانه‌های اسرائیلی حکایت از تقاضای جمعی از شهروندان این رژیم برای پناهندگی به ایران هستند. در خبری که ایندیپندنت فارسی به نقل از یک خبرگزاری صهیونیستی منتشر کرده آمده است که این رژیم با همراهی ایالات‌متحده آمریکا در حال تلاش هستند تا از انتقال اعضای یک فرقه یهودی به ایران جلوگیری کنند. این خبرگزاری گفته است که اعضای گروه لو طاهور که ضد صهیونیست هستند، از سال ۲۰۱۸ از ایران تقاضای پناهندگی سیاسی کردند و اکنون تلاش دارند تا خود را به ایران برسانند.

زنان یهودیان حریدی همواره با پوشش چادر و حجاب کامل زندگی می‌کنند

یهودیان حریدی در سال ۹۸ محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند و مستندات و ادله و نسخ بسیار قدیمی بزرگان یهود را برای رهبر معظم انقلاب ارائه کردند و اینکه برای آن‌ها مسجل شده در سال‌های آینده حضرت مسیح علیه‌السلام ظهور خواهد کرد و مسیح به دین «احمد صل الله علیه و آله و‌سلم» درخواهد آمد و‌ در اورشلیم به پسر احمد(ص) در نماز اقتدا خواهد کرد.

پی نوشت:
۱. ورود یهودیان لو طاهور به ایران یک رویداد دیپلماتیک مهم خواهد بود/ ایندپندنت فارسی
۲. جمعی از شهروندان رژیم صهیونیستی درخواست پناهندگی به ایران دادند/ رجانیوز
۳. نگرانی رژیم صهیونیستی از پناهندگی یهودیان به ایران/ الف

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!