1

پسکوف: «آژانس مهاجرت یهودیان» نباید بر کل روابط روسیه و اسرائیل تأثیر بگذارد

  • کد خبر : 37511
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
پسکوف: «آژانس مهاجرت یهودیان» نباید بر کل روابط روسیه و اسرائیل تأثیر بگذارد
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که موضوع «آژانس مهاجرت یهودیان» (سخنوت) نباید کل روابط بین تل آویو و مسکو را تحت شعاع قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه  در جمع خبرنگاران خواستار عدم تأثیرگذاری موضوع «آژانس مهاجرت یهودیان» (سخنوت) بر کل روابط بین تل آویو و مسکو شد.

وی گفت: «باید با احتیاط با موضوع سخنوت برخورد کرد. در واقع سؤالاتی از نقطه نظر انطباق (سخنوت) با قوانین روسیه وجود دارد و نیازی به سیاسی کردن آن نیست و این وضعیت نباید بر کل روابط روسیه و اسرائیل تأثیر بگذارد».

پسکوف در عین حال تأکید کرد که همه سازمان‌ها باید قوانین روسیه را رعایت کنند و این یک الزام عمومی برای همگان است.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه تصمیم اخیر مسکو برای تعطیلی «آژانس یهود» را رویدادی حساس خواند که بر روابط تل‌آویو-مسکو تاثیر خواهد گذاشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: روابط با مسکو برای اسرائیل اهمیت دارد و اقلیت بزرگ یهود در روسیه مهم هستند و این موضوع در تمامی گفتگوهای دیپلماتیک با آنها مطرح می‌شود.

اخیرا به دلیل موضع‌گیری‌های اسرائیل در جنگ اوکراین، روسیه به آژانس یهود فعال در این کشور دستور داد تا فعالیتش را متوقف کند.

آژانس مهاجرت یهودیان در سال ۱۹۲۹ تأسیس شد؛ این آژانس نقشی کلیدی در اسکان مهاجران یهودی در سرزمین‌های اشغالی ایفا می‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!