2

وقتی یهودیان، اوکراین بحران زده را به اسرائیل ترجیح می‌دهند!

  • کد خبر : 30540
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
وقتی یهودیان، اوکراین بحران زده را به اسرائیل ترجیح می‌دهند!
بعد از تشدید مهاجرت معکوس یهودیان از اراضی اشغالی، این بار رد پیشنهاد مهاجرت به این سرزمین توسط یهودیان کشور بحران‌زده اوکراین، قرار گرفتن پروژه جعلی صهیونیستی در سراشیبی سقوط را ثابت می‌کند.

به گزارش پايگاه خبري مفاز، به دنبال تحولاتی که از هفته گذشته در اوکراین اتفاق افتاده و حمله نظامی روسیه به این کشور در نتیجه رفتارهای تحریک‌آمیز اوکراین که تحت نظر و دستور واشنگتن انجام می‌شد، مردم این کشور گروه گروه در حال ترک خانه و سرزمین خود و مهاجرت به کشورهای دیگر هستند. کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز پنجشنبه اعلام کرد که حدود ١٠٠ هزار نفر در اوکراین خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و هزاران نفر نیز کشور را ترک کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این ارقام ممکن است در روزهای آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. آژانس‌های سازمان ملل تخمین زدند که تا پنج میلیون نفر می‌توانند از اوکراین به خارج از این کشور پناه ببرند.

در این بین صهیونیست‌ها در تلاش هستند تا از بحران اوکراین به عنوان راهی برای ترویج پروژه صهیونیستی و ترغیب یهودیان ساکن این کشور برای مهاجرت به اراضی اشغالی سوءاستفاده کنند.

در همین زمینه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از یهودیان مقیم اوکراین که همچنان در این کشور به سر می‌برند خواست که این کشور را ترک کنند. او با اشاره به اینکه هر یهودی در هرکجای جهان می‌تواند به اسرائیل (فلسطین اشغالی) سفر کند و ما منتظر آنها هستیم خطاب به یهودیان اوکراین گفت: هرچه سریع‌تر اوکراین را ترک کرده و جانتان را نجات دهید. نمایندگان ما منتظر شما در مرزهای غربی هستند.

به دنبال این درخواست نفتالی بنت شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی اعلام کرد، اغلب یهودیان اوکراین که نزدیک به 200 هزار نفر هستند از مهاجرت به اسرائیل (اراضی اشغالی فلسطین) خودداری کرده و ترجیح داده‌اند در کشور بحران‌زده خود بمانند و یا به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در مطلبی به همین موضوع اشاره و اعلام کرد: اینکه یهودیان اوکراین ترجیح می‌دهند در کشور جنگ زده خود باقی بمانند و به اراضی اشغالی نروند یک ضربه بزرگ برای پروژه صهیونیستی و ترویج دهندگان آن بوده و تاکید می‌کند که حتی خود یهودیان نیز دروغ رژیم اسرائیل درباره بهشت «سرزمین موعود» در اراضی اشغالی فلسطین را باور ندارند.

بعد از تشدید «مهاجرت معکوس» یهودیان اسرائیل از اراضی اشغالی به اروپا در نتیجه عوامل متعدد همچون ناامنی و عدم اعتماد به ارتش رژیم صهیونیستی برای محافظت از شهرک نشینان، این بار یهودیان اوکراینی از مهاجرت به اراضی اشغالی خودداری می‌کنند. این نشان می‌دهد آنها فلسطین اشغالی را سرزمینی امن نمی‌دانند و معتقدند وضعیت فعلی اوکراین بحران زده به مراتب بهتر از اراضی اشغالی فلسطین است. درواقع یهودیان اوکراین ترجیح می‌دهند اگر قرار است از کشور خود مهاجرت کنند دست کم به جایی بروند که آینده ای با ثبات و امنیت در آنجا داشته باشند.

ناظران امور در واکنش به این موضع یهودیان اوکراین تاکید می‌کنند که باید به آنها حق بدهیم. چه کسی می‌خواهد از کشور خودش مهاجرت کرده و در کشوری ساکن شود که در محاصره صدها هزار موشک و پهپاد قرار دارد؟

همانطور که رسانه‌های صهیونیستی اعتراف می‌کنند بعد از آخرین جنگ میان ارتش اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه که به نبرد «شمشیر قدس» معروف شد مهاجرت معکوس یا فرار بی بازگشت از اراضی اشغالی به اروپا و کانادا و آمریکا با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

«گدعون لووی» تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی در سومین روز نبرد شمشیر قدس و در حالی که موشک‌های مقاومت فلسطین از هرسو اراضی اشغالی را محاصره کرده بودند اعلام کرد: اسرائیلی‌ها باید به اروپا بروند و اروپایی‌ها باید به عنوان پناهنده آنها را بپذیرند…

کارشناسان بر این باورند که نپذیرفتن پیشنهاد مقامات رژیم صهیونیستی برای مهاجرت به اراضی اشغالی توسط یهودیان اوکراین، هشدار آشکاری برای دیگر یهودیان در سراسر جهان است تا از پروژه جعلی صهیونیستی فاصله بگیرند.

علاوه بر آن رد این پیشنهاد بیانگر آن است که نه تنها یهودیان مقیم فلسطین اشغالی که شرایط آشفته این منطقه را به چشم دیده‌اند در صدد فرار از آنجا هستند؛ بلکه سایر یهودیان در سراسر جهان نیز وعده‌های فریبنده رژیم اشغالگر برای جذب آنها به فلسطین اشغالی با هدف جلوگیری از فروپاشی اسرائیل را باور نمی‌کنند.

برخلاف باور بنیان‌گذاران جنبش صهیونیسم و اهدافی که از ایجاد این جنبش دنبال می‌کردند، اما یهودیان جهان حاضر نیستند آینده خود را برای یک سری وعده و وعید ساختگی به خطر بیندازند. بی‌اعتمادی شهرک نشینان صهیونیست به مقامات این رژیم و افزایش موج مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی و همچنین عدم تمایل یهودیان سراسر دنیا برای استقرار در فلسطین اشغالی، از جمله مهمترین عوامل فرسایش داخلی اسرائیل هستند.

حتی خود صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند که نفس‌های اسرائیل به شماره افتاده و موجودیت این رژیم به ویژه در صورت وقوع هر گونه جنگی در منطقه به پایان می‌رسد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=30540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!