4

واکنش گروه‌های فلسطینی به حضور لاپید در مسجدالاقصی

  • کد خبر : 33456
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
واکنش گروه‌های فلسطینی به حضور لاپید در مسجدالاقصی
وزارت خارجه فلسطین و جنبش حماس بازدید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از منطقه باب العمود در قدس شرقی را محکوم و اعلام کردند که اظهارات وی در این مکان، تجسم یک "رژیم آپارتاید" بود و این اقدام را "تحریک آمیز" خواندند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد وعده‌هایی که یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل به افراط‌ گرایان یهودی برای استقرار نیروهای اشغالگر و پلیس بیشتر در قدس به بهانه حفاظت از آنها در تعطیلات یهودیان، داد، تحریک فلسطینی‌ها وهمچنین تجسمی از شنیع‌ترین اشکال رژیم آپارتاید اسرائیل است.

در این بیانیه‌ آمده است که گویی فقط اعیاد یهودی وجود دارد درحالیکه سایر مناسبات دیگر مسلمانان و مسیحیان نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه تاکید شده است که اظهارات لاپید چیزی نیست جز انکار این واقعیت که این افراط گرایان یهودی هستند که به مقدسات مسیحی و اسلامی و پیروان آنها از فلسطینی‌ها حمله می‌کنند.

براساس این بیانیه، حضور و بازدید لاپید از باب العمود با حفاظت ده‌ها مامور و پلیس صورت گرفت که نشان دهنده ماهیت حضور رژیم صهیونیستی در این منطقه است به صورتی که وزیر خارجه آن رژیم حتی می‌ترسد آزادانه در آن مناطق تردد کند.

از طرف دیگر محمد حماده، سخنگوی جنبش حماس در قدس در بیانیه‌ای حضور لاپید در باب العمود را محکوم و اعلام کرد که این یک اقدام تحریک آمیز است که منجر به افزایش تنش‌ها خواهد شد که مسئولیت آن با تل‌آویو است.

وی ادامه داد: عهد بسته‌ایم که از قدس و مسجد الاقصی با قدرت و با تمام امکانات محافظت کنیم و در این راه ذره‌ای درنگ نخواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!