3

هشدار درباره تحرکات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی

  • کد خبر : 22566
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
هشدار درباره تحرکات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی
مقامات اسلامی در قدس شریف نسبت به پیامدهای تصمیم دادگاه به اصطلاح صلح اسرائیل مبنی بر اجازه به افراط‌گرایان یهودی برای اقامه نماز در مسجد الاقصی هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مقامات اسلامی در قدس شریف نسبت به پیامدهای تصمیم دادگاه به اصطلاح صلح اسرائیل مبنی بر اجازه به افراط‌گرایان یهودی برای اقامه نماز در مسجد الاقصی هشدار دادند.

در یک بیانیه مطبوعاتی، شورای اوقاف، شورای عالی اسلامی، دارالافتاء فلسطین، دیوان قضات و اداره اوقاف اسلامی، تأکید کردند که این تصمیم نقض آشکار اسلام و قداست مسجدالاقصی و تحریک آشکار احساسات مسلمانان در سراسر جهان است و از حاکمان کشورهای عربی و اسلامی خواستند که مسئولیت خود را در قبال مسجد الأقصی بر عهده بگیرند.

شیخ عمر کیسوانی، مدیر مسجد الاقصی نیز در واکنش به این تصمیم گفت: «وضعیت مسجد الاقصی خطرناک است و اسرائیل مسئولیت عواقب تصمیماتی که در رابطه با مسجد مقدس الاقصی می‌گیرد را بر عهده بگیرد».

کیسوانی خاطرنشان کرد: «مردم بیت المقدس، همانطور که همگی آنها را می‌شناسند، به مسجد الاقصی وفادار هستند و با هر چیزی که دارند در برابر حملات اشغالگری ایستادگی می‌کنند و تاکید کرد که مردم بیت المقدس، با وجود خطر واقعی، با وجود محاصره شهر قدیمی و جلوگیری از رسیدن جوانان به مسجد الاقصی، با تمام قدرت در کنار مسجد خود بایستند».

همچنین شیخ محمد حسین، مفتی اعظم بیت المقدس و سرزمین‌های فلسطینی و واعظ مسجد الاقصی، از اعراب و مسلمانان درخواست کرد تا شهر بیت المقدس و مسجدالاقصی را از آنچه که علیه آن نقشه کشیده و قبل از آنکه دیر شود، نجات دهند.

حماس نیز تصمیم دادگاه اسرائیل مبنی بر اعطای حق یهودیان برای خواندن نماز در مسجد الاقصی را «حمله موشکی به مسجد الاقصی و گامی در مسیر تقسیم زمانی و مکانی مسجد دانست، که نقض آشکار همه قوانین و هنجارهای بشری است».

حازم قاسم، سخنگوی حماس، در بیانیه مطبوعاتی گفت که این تصمیم «مشارکت قوه قضائیه اسرائیل در تجاوز علیه مردم فلسطین و مشارکت آن در جعل حقایق و وقایع» را تأیید می‌کند.

وزارت «امور خارجه و مهاجران» اردن نیز به نوبه خود تصمیم بی‌سابقه دادگاه اسرائیل را محکوم کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم، تجاوز آشکار به مسجدالاقصی و اعلان جنگ واقعی علیه مردم فلسطین و ملت‌های عرب و اسلامی و جنگ مذهبی در منطقه خواهد بود.

گفتنی است روز پنجشنبه، ده‌ها شهرک‌نشین یهودی تحت حمایت شدید پلیس اشغالگر اسرائیل به حیاط مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس حمله کردند. شهرک‌نشینان از طریق دروازه غربی وارد حیاط مسجد شدند و اعمال تحریک‌آمیزی را به سمت دیوار شرقی انجام و «نمازهای ساکت فردی» به جا آوردند. ویدئوها و عکس‌های منتشر شده توسط رسانه‌های محلی فلسطین، نشان می‌داد که این افراد توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل به شدت محافظت می‌شدند. (جزئیات بیشتر)

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.