4

هراس صهیونیست ها از موافقت سوئد با تورات سوزی

  • کد خبر : 52084
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۲
هراس صهیونیست ها از موافقت سوئد با تورات سوزی
موافقت سوئد با تصمیم یک جوان برای تورات‌سوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی خشم و هراس مسئولین صهیونیست را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رسانه‌های اروپایی خبر دادند که پلیس سوئد چندین درخواست برای سوزاندن کتب مقدس در مکان‌های جداگانه در استکهلم دریافت کرده است.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت هم از موافقت پلیس سوئد با اقدام یک فرد برای سوزاندن نسخه‌ای از تورات در امروز شنبه خبر داد.

تصمیم یک جوان ۳۰ ساله برای سوزاندن نسخه‌ای از انجیل و تورات در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم بالاخره صدای مقامات رژیم صهیونیستی را هم که تاکنون در برابر قرآن‌سوزی سکوت کرده بودند، درآورد.

آحارونوت روز جمعه نوشت؛ انتشار گزارش‌ها درباره موافقت پلیس سوئد با درخواست یک فرد برای سوزاندن نسخه‌ای از تورات در برابر سفارت تل‌آویو در استکهلم صهیونیست‌ها را نگران و هراسان کرده است.

این روزنامه با اشاره به جنایت قرآن‌سوزی دو هفته پیش یک افراطی مقابل مسجد مرکزی استکهلم گفت: دقیقاً مشخص نیست چه کسی به دنبال آتش زدن کتاب مقدس است؛ اما به نظر می‌رسد که می‌خواهد با این کار پایبندی سوئد به اصل آزادی بیان را به چالش بکشد، اصلی که سوئد را بر آن داشت با قرآن‌سوزی موافقت کند.

این روزنامه عبری‌زبان با اشاره به تلاش رهبران مسلمان و یهودی در پشت پرده برای ممانعت از تکرار هتک حرمت کتب مقدس گفت: با این حال این تلاش‌ها هنوز نتیجه نداده است.

آحارونوت به نقل از خاخام موشه دیوید هاکوهن که رئیس کنیسه‌ای در جوامع اسکاندیناوی است، گفت: این یک حادثه یهودستیزانه یا به طور خاص علیه یهودیان نیست، این تلاشی برای به چالش کشیدن آزادی بیان و سوء استفاده از آن برای جنایات ناشی از نفرت است.

این خاخام افزود: این شخص می‌خواهد ببیند، آیا حکومت سوئد منافق است و آیا آتش زدن انجیل را هم جایز می‌داند، همان‌طور که اجازه سوزاندن قرآن را داده است.

هاکوهن همچنین گفت که جامعه یهودیان ساکن سوئد با قرآن‌سوزی مخالفند و در کنار جامعه مسلمانان می‌ایستند.

این روزنامه اشاره کرد که آمیچای شکلی، وزیر امور مبارزه با یهودی‌ستیزی رژیم صهیونیستی هفته گذشته به اولاف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد، نامه نوشت و از او خواست دستور ممنوعیت سوزاندن تورات را صادر کند. وزیر خارجه سوئد هم در نامه‌ای به شکلی مخالفت کشورش را با همه اقدامات یهودستیزانه اعلام کرده بود.

وزیر سوئدی همچنین گفته بود: آزادی بیان و اجتماعات حق قانونی در سوئد است و مقامات ذیربط تصمیم‌ها درباره اجازه دادن به چنین اقداماتی را به طور مستقل اتخاذ می‌کنند. اما دولت سوئد به شدت متاسف است که افراط گراها به دنبال ایجاد شکاغ در جامعه ما هستند.

در همین حال اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی نیز در توییتر خود نوشت: «به عنوان رئیس اسرائیل، سوزاندن قرآن در سوئد، کتاب مقدس مسلمانان را محکوم کردم… اکنون از قصد سوزاندن تورات، کتاب جاودانه قوم یهود، وحشت دارم. هتک حرمت مقدسات ادیان و اعتقادات دلیلی برای آزادی بیان نیست. این اقدامی تحریک‌آمیز و برخاسته از نفرت است که احساسات و اعتقادات مردم در سراسر جهان را لطمه می‌زند. دنیا باید چنین رفتارهای موهنی را محکوم کرده و با آن مبارزه کند.

اسحاق یوسیف، خاخام صهیونیست نیز در نامه‌ای به پادشاه سوئد از وی خواست برای لغو تورات سوزی اقدامی کند وی قرآن سوزی در سوئد را نیز محکوم کرد و گفت: ما باید احترام متقابل بین ادیان را حفظ کنیم.

تعداد دیگری از خاخام‌های صهیونیست نیز با صدور پیام‌های مشابه به مسئولین و دولت سوئد از آنها خواستند اجازه تورات سوزی را ندهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز موافقت مقامات سوئدی با تورات سوزی را محکوم کرده و گفته است که کابینه اسرائیل با نگرانی شدید به این تصمیم شرم آور می‌نگرد که به مقدس‌ترین مقدسات مردم یهود آسیب می‌رساند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز با سفارت سوئد در تل‌آویو و همچنین مسئولین سوئدی تماس گرفته و نسبت به خطر موافقت پلیس سوئد با هتک حرمت مقدسات یهودی هشدار داده است.

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در توئیتر نوشته که هتک حرمت مقدسات یهودی آزادی بیان نیست و یهودستیزی است. وی افزود: اگر سوئد درخواست وزیر خارجه اسرائیل را پاسخ ندهد باید برای احضار سفیر اسرائیل از سوئد اقدام کرد.

این وزیر صهیونیست که به مواضع افراطی و خشونت علیه فلسطینیان و مسلمانان مشهور است، در عین حال اهانت به قرآن کریم در سوئد را به بهانه آنچه آن را اسلام افراطی خواند، توجیه کرد و مدعی شد سوئد کشور برخوردکننده با اسلام افراطی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!