1

مورخ اسرائیلی: صهیونیسم به پایان کار خود رسیده است 

  • کد خبر : 64131
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
مورخ اسرائیلی: صهیونیسم به پایان کار خود رسیده است 
یک مورخ اسرائیلی اعلام کرد که صهیونیسم به پایان کار خود رسیده و فلسطین آزاد تنها گزینه پیش روی عرب‌ها و یهودیان است. 

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ایلان بابیه تاریخ‌نگار اسرائیلی حامی موضوع فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی اعلام کرد که حوادث اخیر نشان دهنده شکاف گسترده در ساختار صهیونیسم در داخل فلسطین است و راه حل تشکیل دو دولت به پایان رسیده و تنها راه حل موجود، تشکیل یک دولت آزاد و دموکراتیک در فلسطین است.

وی که به تازگی در فرودگاه دیتروت آمریکا از سوی نیروهای سازمان اف بی آی بازداشت شده و تمامی لوازم همراه وی و تلفن همراه او مورد بازرسی قرار گرفته بود، در این گفت و گو تصریح کرد که جو بایدن به دنبال راضی نگه داشتن لابی صهیونیستی است که از سال ۱۹۴۸ و حتی قبل از آن در آمریکا فعالیت دارد. دولت آمریکا تلاش دارد به مطالبات اسرائیل برای نشنیدن صدای معترضان در این کشور پاسخ بدهد.

ایلان بابیه یکی از مهمترین پژوهشگران اسرائیلی حامی فلسطین در جهان است که با نگارش کتاب‌های متعدد، پوشالی بودن ادعای صهیونیست‌ها در سلطه بر فلسطین را ثابت کرده است.

وی همچنین ابراز داشت که نشانه‌های پایان صهیونیسم حتی قبل از این نیز مشاهده می‌شد، در حال حاضر درگیری گسترده‌ای در داخل جامعه یهودی میان صهیونیست‌های لائیک و لیبرال و صهیونیست‌های افراطی و ملی گرا وجود دارد و آنها نقاط اشتراک بسیار کمی با هم دارند.

بابیه ادامه داد که اگر اردوگاه صهیونیست‌های افراطی در این تنش‌ها پیروز شوند، من تصور می‌کنم که بسیاری از عناصر لائیک و لیبرال از اسرائیل خارج خواهند شد، چرا که بسیاری از آنها تابعیت‌های دوگانه دارند و شرایط شغلی آنها به گونه‌ای است که می‌توانند کار خود را در کشور دیگر ادامه دهند.

این مورخ اسرائیلی تصریح کرد که راه حل تشکیل دو دولت مُرده است و دیگری اهمیتی ندارد. هیچ راهی برای تشکیل دولت واقعی فلسطین در کرانه باختری که ۷۰۰ هزار شهرک نشین اسرائیلی در آن زندگی می‌کنند، وجود ندارد. علاوه بر اینکه نظام سیاسی اسرائیل نیز تمایلی به این کار ندارد.

وی به تناقض در مواضع ملت‌های مختلف جهان و رژیم‌های رسمی غربی در خصوص تحولات غزه اشاره و تاکید کرد که این موضوع بسیار عجیب است؛ در حالی که در کشورهای دیگر به راحتی امکان صحبت از فلسطین وجود دارد، اما در کشورهای غربی کسی نمی‌تواند از فلسطین صحبت کند و هیچ کشوری از میان کشورهای غربی جرات به دادگاه کشاندن اسرائیل را ندارد.

بابیه در پایان خطاب به عرب‌ها و اسرائیلی‌ها ابراز داشت که صهیونیسم به یهودیان و عرب‌ها بد کرده و فلسطین آزاد برای همه است و این تنها راهی است که می‌تواند جان مردم در فلسطین را نجات دهد و این موضوع تاثیرات بسیار عمیق و مثبتی در تمام منطقه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!