7

محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی یهودیان نه یک بار و نه صدبار

  • کد خبر : 56278
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی یهودیان نه یک بار و نه صدبار
یهودیان ایرانی امروز به صورت همزمان در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، یزد، کرمانشاه و کردستان تجمع کرده و ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیون خواستار آتش‌بس فوری در غزه و فلسطین شدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیا می دانستید یهودی ها مثل ما نماز می خوانند، روزه می گیرند، حجاب دارند و هر شب دعا می خوانند؟ امروز که برای تهیه گزارش خبری از تجمع یهودیان تهران به کنیسه یوسف آباد رفتم و با برخی از آن ها به گفت و گو نشستم، نکات جالبی از آموزه های دین یهود دستگیرم شد که شاید برای شما هم جالب باشد.

وقتی یکی از کتاب های داخل کنیسه را برداشتم که روی میزی بر روی دیگر کتاب ها قرار داشت و به زبان عبری بر روی آن ها چیزهایی نوشته شده بود، یکی از یهودی ها برایم توضیح داد که این کتاب نماز است و پیروان حضرت موسی (علی نبینا و علیه السلام) هر روز و شب دعاهای این کتاب را هنگام نماز می خوانند و برخی دعاها هم ویژه شب شنبه است؛ مثل شب های جمعه خودمان که در آموزه های دینی احترام ویژه ای برای این شب و فردای آن وارد شده و مردگان در انتظار خیرات هستند.

بقیه توضیحات این پیرو حضرت موسی اینگونه بود: ما برای ائمه هم احترام خاصی قائل هستیم و مادر من حتی در ماه رمضان نذری کرده بود و زمانی که حاجتش را گرفت، روزهای ۱۹ تا ۲۱ ماه رمضان را روزه گرفت. من هم ارادت خاصی به دین اسلام و امامان دارم و حتی نام پسرم را گذاشتم رضا و به پابوسی امام رضا هم می رویم.


سراغ پسرش را گرفتم که گفت الان آمریکاست. از او خواستم تا همین صحبت ها را جلوی دوربین داشته باشیم. شاید خجالت کشید و شاید هم نمی خواست ریا شود و به بهانه ای رد داد. با این حال رامین نظمی فر یکی از شرکت کنندگان در این مراسم که کنارم نشسته بود، توضیحاتی در پاسخ به سوالاتم داد و به نکات جالبی اشاره کرد. مثلا یهودیان برای خواندن نماز وضو می گیرند. برای شب های شنبه احترام خاصی قائل هستند و روزهای شنبه را فقط به عبادت و مناجات می گذرانند. البته افرادی مثل پزشکان و پرستاران و کسانی که کارشان تعطیل بردار نیست، این کارها را خدمت به مردم می دانند و مشکلی نیست که شنبه ها را اینگونه در خدمت مردم باشند.

او گفت که دختران از ۹ سالگی و پسران هم از سن تکلیف به آداب و مناسک دینی مشغول می شوند. حجاب هم جزو آموزه های دینی یهودیان است؛ به گونه ای که زنان باید خود را از نامحرم بپوشانند و دختران هم تا زمانی که ازدواج نکرده اند، مشکلی ندارند ولی به هرحال برای حضور در کنیسه باید حجاب داشته باشند.

سراغ تلمود را گرفتم؛ دومین کتاب مهم دینی و مقدّس یهودیان پس از تورات که گفتند اینجا نداریم ولی کتاب هایی از تورات در قفسه بزرگی نگهداری می شد که شنبه ها یهودیان از روی آن عهد قدیم را تلاوت می کنند. ظاهرا تورات هایی در این کنیسه نگهداری می شود که سابقه ای طولانی دارد و به صورت دست نویس است. به هر حال دین یهود اشتراکات بسیاری با دین اسلام دارد و خوب است بدانید نام پیامبر قوم یهود یعنی حضرت موسی ۱۳۶ بار در قرآن کریم آمده و داستان های فراوانی از زندگی این پیامبر اولوالعزم نقل شده است.

اگرچه یهودیان فقط شنبه ها به کنیسه می آیند و به عبادت می پردازند ولی امروز دوشنبه هشتم آبان درهای کنیسه یهودیان یوسف آباد باز بود و تقریبا تمام صندلی های این کنیسه پر بود از کسانی که دل هایشان پر از نفرت و کینه صهیونیست های کودک کش بود؛ همان صهیونیست هایی که از ۱۵ آبان و به دنبال طوفان الاقصی سرزمین غزه را به خاک و خون کشیده و بیش از هشت هزار فلسطینی بی گناه را که سه هزار نفرشان را کودکان تشکیل می داد، در بهت و ناباوری دیدگان جهان به شهادت رساندند. امام خمینی (ره) ۴۰ سال پیش گفت که حساب یهودیان را از صهیونیست ها جدا کنید و حالا خاخام ها و بزرگان یهود در کنیسه یوسف آباد جمله امام را تکرار می کنند که حساب یهودیان را از صهیونیست های پلید و خون آشام جدا کنید.

همایون سامه یح، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی یکی از همان کسانی بود که در سخنان خود به این جمله بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ضمن محکوم کردن کشتار مردم مظلوم فلسطین گفت: میزان بمب هایی که بر سر مردم غزه ریخته شده، بیشتر از بمب های زمان جنگ جهانی دوم است.

وی به بمباران بیمارستان ها و خانه های مردم غزه هم اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی تا کنون ۱۰ بیمارستان را در غزه تخریب کرده است و ما شاهد کشتاری هستیم که هیچوقت از یاد نخواهیم برد.

سامه یح به شعار جامعه یهود اشاره ای کرد که در تورات آمده است و مضمون آن در روایات ما هم آمده است؛ همنوع خود را دوست داشته باشید.

وی در توضیح این شعار گفت: اگر می خواهم خانه ام از بین برود؛ اگر می خواهم گرسنگی بکشم، اگر می خواهم بیمارم به خاطر بی برقی کشته شود، آنگاه برای مردم دیگر هم بخواهم. کودکان فلسطینی تا پایان عمر خاطره بدی خواهند داشت. اجازه ندادن ورود غذا و سوخت به غزه نشانه بی رحمی رژیم غاصب صهیونیستی است.

این نماینده مجلس افزود: نتانیاهو با حمله به غزه سعی کرده افکار عمومی مردم خودش را منحرف کند ولی ما در سراسر دنیا شاهد تظاهرات و راهپیمایی و بیانیه هایی از جامعه یهود هستیم. نتانیاهو بداند دچار عواقب این جنگ خواهد شد و روزی به میز محاکمه فراخوانده خواهد شد.


وی ادامه داد: جامعه یهودی ایران دو هزار و ۶۰۰ سال است که در ایران زندگی کرده و به جز خوبی چیزی ندیده است. ما شهدایی را در دوران انقلاب و دفاع مقدس تقدیم این نظام کرده ایم و مراسمی که برای برائت از صهیونیست ها برگزار کردیم فقط مربوط به امروز نیست. بلکه جامعه یهودیان ایران از زمان دستور امام خمینی (ره) در روز قدس همواره در راهپیمایی این روز شرکت کرده و انزجار خود را از رژیم صهیونسیتی اعلام کرده است.

هاراو یهودا گرامی هم یکی از سخنرانان این مراسم بود که گفت: ما امروز برای اعلام برائت جمع شده ایم تا بگوییم به شدت از گروهی که خود را یهودی می دانند و مرتکب جنایاتی در فلسطین می شوند، دوری بجوییم. یهود سابقه ای چهار هزار ساله دارد ولی صهیونیست ها سابقه ای صد ساله دارند. ما با این فجایع موافق نیستیم و به شدت آن را محکوم می کنیم. برخی افراد دین را با سیاست خَلط می کنند درحالی که دین یهود از ایده صهیونستی جداست و امام خمینی ۴۰ سال پیش اعلام کرد که حساب یهود از صهیونیست جداست.

وی از مصلح جهانی بر طبق دین یهود سخن گفت و این که زمانی خواهد رسید این ظلم از دنیا کنار می رود و  همه انسان ها دوش به دوش هم با هم زندگی خواهند کرد و زمانی فرا خواهد رسید که همه امت ها خداشناس خواهند شد و خدا را عبادت کرده و در راه صحیح حرکت می کنند.


خاخام یونس حمامی لاله زار رهبر دینی یهودیان کلیمیان ایران که این روزها سرش شلوغ است و در مجامع ضدصهیونیستی حضوری فعال دارد، در این جلسه به نکته ای اشاره کرد که در قرآن هم آمده است؛ آیه ۳۲ سوره مائده که اتفاقا درباره بنی اسراییل و قوم یهود است که می فرماید هر کس انسان بی گناهی را بکشد، گویی همه انسان ها را کشته است. حمامی گفت: یکی از مهمترین اصول در ادیان الهی، ارزش انسان است. کسی که باعث نجات یک نفر شود در واقع باعث نجات همه انسان ها شده است.

وی بر سه اصل از آموزه های دین یهود تاکید کرد که برگرفته از ۶۱۳ فرمان موسی کلیم الله است و یکی از این سه اصل، رفتار بر اساس عدل و انصاف است. حمامی گفت: رژیم صهیونسیتی بر خلاف انصاف دست به کشتار می زند. چون افراد بی دفاع و کودکان و بیماران و مکان های مقدس جزو اهداف نظامی نیست. جنگ هم برای خودش چارچوب و اصولی دارد ولی این رژیم همه چیز را به عنوان هدف نظامی تلقی کرده و مردم بی گناه را بمباران می کنند. ما سابقه هشت سال دفاع مقدس را داریم و صدام از بمب شیمیایی استفاده کرد ولی جمهوری اسلامی بر اساس باورهای دینی از خود دفاع کرد ولی هیچوقت اهداف غیرنظامی و مناطق مسکونی را هدف قرار نداد.

رهبر دینی یهودیان کلیمیان ایران با محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونسیتی در بمباران مردم بی گناه غزه گفت: حمایت دولت های استعماری اسراییل را در حمله به افراد بی گناه گستاخ تر کرده است.

دست اندرکاران بیمارستان سپیر و همچنین کانون سالمندان خیرخواه با صدور بیانیه ای کشتار مردم غزه به ویژه کودکان و زنان را محکوم کردند که بهداد میکائیل مجری این برنامه از آنان تشکر کرد و در ادامه بیانیه انجمن کلیمیان ایران را در محکومیت رژیم صهیونیستی قرائت کرد.

این مراسم با راهپیمایی یهودیان از مقابل کنیسه یوسف آباد تا ابتدای خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی برگزار شد و حضور دانش آموزان مدارس کلیمی شور و نشاطی دیگر به این مراسم داده بود و تصویربرداران هم از این موقعیت نهایت استفاده را کردند و به شکار عکس پرداختند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=56278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!