3
به زودی؛

لیست خاخام های اخراج شده توسط جنبش محافظه کار آمریکا منتشر می شود

  • کد خبر : 23238
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
لیست خاخام های اخراج شده توسط جنبش محافظه کار آمریکا منتشر می شود
جنبش محافظه کار یهودیان در اولین اقدام خود به صورت ناگهانی، لیستی از هشت خاخام تعلیق شده تا ژوئن ۲۰۲۲ را در وبسایت خود منتشر می‌کند. علت تعلیق این روحانیون سوء رفتارهای جنسی و مسئولیت پذیری های اخلاقی عنوان شده است

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ژاکوب بلومنتال، رئیس اجرایی مجمع خاخام ‌ها و مدیر عامل کنیسه متحد یهودیت محافظه کار، گفت: «بخش مهمی از حفظ امنیت هر کسی که وارد یک نهاد مذهبی می شود، اعتماد به یکپارچگی و اخلاق مداری روحانیون است.

وی با بیان اینکه این حرکت، قدمی در مسیر اصلاحات و پیشرفت های جدید است، تأکید کرد: زمانی که روحانیون ما به دلیل عدم رعایت استانداردهای اخلاقی اخراج یا تعلیق می شوند، مهم است که در این مورد شفاف باشیم و آن را به اطلاع همه برسانیم.

جنبش محافظه کار یهودی، تحقیقات خود را روی مسئله‌ی گزارش های سوء استفاده های جنسی از پسران نوجوان توسط سازمان های وابسته به یهودیت روحانیون یهودی آغاز کرده است.

این جنبش شخصی به نام سارا ورلی از بوستون را برای بررسی این اتهامات استخدام کرده است و خط تلفنی را برای گزارش تخلف افراد ایجاد کرده است.
درباره جنبش محافظه کاران یهودی در ایالات متحده
گفتنی است، جنبش محافظه کار دارای بیش از ۵۰۰ گروه وابسته در ایالات متحده است و دومین فرقه یهودی بزرگ در این کشور است. تعداد خاخام‌های آن به حدود ۱۷۰۰ خاخام عضو در سراسر جهان هم می‌رسد.

فهرست خاخام ‌های اخراج شده به دو دسته تقسیم می شود، اول، کسانی که به دلیل نقض اخلاقی از جمله سوء رفتار جنسی یا تخلفات مالی اخراج شده اند. دوم، کسانی که به دلیل نقض «معیارهای مذهبی» اخراج شده اند.

جالب است بدانید در سال ۲۰۰۴ نیز هشت روحانی یهودی اخراج شده اند که نیمی از آنها به دلیل سوء رفتارهای جنسی بوده است.

دانیل پرسمن، رئیس کمیته اخلاق مجمع روحانیون یهودی گفت: در گذشته سازمان، اسامی افراد اخراج شده یا تعلیق شده را در خبرنامه هایی که برای اعضا ارسال می شد، منتشر می کرد. این اولین سالی است که مجمع محافظه کار این لیست را در وب سایت خود در دسترس عموم قرار می دهد.

پرسمن گفت که خاخامی که تعلیق می شود باید تحت درمان و تحت نظر یک مشاور معنوی قرار بگیرد. او گفت: مجمع روحانیون یهودی رفتار نادرست خاخام ها را بسیار جدی می گیرد، زیرا این رفتار بر همه مسئولین یهودی تاثیرات منفی می‌گذارد، و همچنین به رابطه مردم با یهودیت آسیب می رساند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=23238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!