1

طرح اسرائیل برای جذب 5 هزار یهودی اوکراینی و روسی در هر هفته

  • کد خبر : 31828
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۳۶
طرح اسرائیل برای جذب 5 هزار یهودی اوکراینی و روسی در هر هفته
الجزیره گزارش داد: کابینه اسرائیل جذب گروههایی از یهودیان اوکراین را به موجب طرح فوق العاده ای که هم زمان با وخامت بحران اوکراین اعلام کرده بود، آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، هدف از طرح اسرائیل، جذب حدود پنج هزار نفر از یهودیان اوکراین در هر هفته در صورت گسترش عملیات نظامی روسیه و تشدید درگیری ها در اوکراین است.

کابینه اسرائیل و وزارتخانه های مختلف آن، از فرصت جنگ در اوکراین نهایت بهره را برده و یک طرح اضطراری را با همکاری آژانس یهودیان، سازمان صهیونیزم، وزرای امنیت و ارتش اسرائیل برای جذب یهودیان از اوکراین و روسیه اجرایی کرده اند.

براساس سوابق مرکز یهودیان، این طرح نشان داده است که حدود دو هزار نفر در اوکراین و ششصد هزار نفر در روسیه شرایط مهاجرت به فلسطین اشغالی را دارند و ۲۰ درصد از آنهایی که تا به امروز وارد سرزمین های اشغالی شده اند، براساس قانون موسوم به «قانون بازگشت»، از شرایط اقامت در این مناطق برخوردارند. این در حالی است که از شهروندان اوکراینی که وارد تل آویو شده اند، به منظور اینکه آیا ریشه های یهودی دارندیا خیر، بررسی به عمل آمده است.

آیلیت شاکید وزیر داخلی اسرائیل از جزئیات این طرح پرده برداشته و گفته است که هدف جذب یکصد هزار مهاجر یهودی در اوکراین و روسیه و اسکان آنها در سرزمین های اشغالی را تحت بهانه فرار آنها از جنگ در اوکراین دنبال می کند.

وی گفته است که مشکل ما این است که کشورهای اروپایی نیز درهای خود را به روی شهروندان اوکراینی بازکرده اند و آنها می توانند در آن کشورها مشغول به کار شوند.

طرح اسرائیل برای جذب ۵ هزار یهودی اوکراینی و روسی در هر هفته

استقبال از ۱۰۰ کودک یهودی اوکراینی که به فلسطین اشغالی منتقل شده اند (الجزیره)

احتمال افزایش تعداد یهودیانی که توسط اسرائیل از اوکراین جذب خواهند شد، وجود دارد زیرا اسرائیل به اقدامات خود تحت پوشش محافظت از یهودیان و تامین امنیت خانوارهای اوکراینی که با خطر روبرو هستند، ادامه می دهد.

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل از نقش میانجی گری بین اوکراین و روسیه نهایت بهره را برده و از ولادیمیر پوتین خواسته است به تل آویو برای تخلیه حدود هشت هزار نفت از مرزهای اوکراین را که دارای تابعیت اسرائیلی هستند، کمک کند.

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل تودی» در این باره نوشته است: کابینه اسرائیل ماهها پیش از بحران روسیه و اکراین، طرحی را برای انتقال پنج هزار یهودی اوکراینی به سرزمین های اشغالی در هر هفته تدوین کرده بود.

به منظور جذب هرچه بیشتر یهودیان اوکراین، وزارت داخلی رژیم صهیونیستی دستورالعمل هایی را صادر کرده است که به همه اوکراینی ها اجازه می دهد بدون هیچ مانعی وارد فلسطین اشغالی شوند. براساس این دستورالعمل ها، به هر اوکراینی که به فلسطین اشغالی حتی به دعوت شهروندان اسرائیلی بیاید، اجازه داده می شود که وارد این سرزمین ها شود اما باید تعهد دهد که آنجا ماندگار نمی شود.

طرح اسرائیل برای جذب ۵ هزار یهودی اوکراینی و روسی در هر هفته
استقبال از ده ها یهودی اوکراینی در فرودگاه بن گوریون (الجزیره)

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=31828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!