2

سنگ تمام اسرائیل برای یهودیان اوکراین

  • کد خبر : 30032
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
سنگ تمام اسرائیل برای یهودیان اوکراین
رژیم صهیونیستی ضمن برنامه ریزی برای انتقال یهودیان اوکراین به اراضی اشغالی، با حمایت از دولت کی‌یف در مقابل روسیه موضع گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در حالی که رسانه ها از تلاش گسترده تل آویو در انتقال یهودیان اوکراینی به سرزمین های اشغالی گزارش هایی را مخابره می کنند، وزارت خارجه اسرائیل با حمایت از اوکراین در مقابل روسیه موضع گرفت.

همزمان تارنمای «The Times of Israel» نوشت همزمان با تشدید تنش ها در اوکراین تعداد زیادی از یهودیان اوکراین با کمک تل آویو به اسرائیل مهاجرت کردند. «پنینا تامانو شاتو» وزیر جذب مهاجران اسرائیل همزمان با ورود چند هواپیمای مسافربی از اوکراین تصریح کرد: پیام ما به یهودیان اوکرانی کاملا واضح و آشکار بوده است «اسرائیل همیشه خانه آن ها خواهد بود و دروازه های ما به سوی آن ها همیشه باز است چه در زمان عادی و چه در دوره های بحرانی».

طبق این گزارش، یک مطالعه جمعیتی در سال ۲۰۲۰ درباره یهودیان اروپا نشان داد که در اوکراین حدود ۴۳۳۰۰ نفر وجود دارند که خود را یهودی معرفی می کنند. حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر واجد شرایط مهاجرت به اسرائیل بر اساس قانون بازگشت یهودیان و بستگان آن ها شناسایی شدند.

اورآسیا پست هم نوشت: وزارت خارجه اسرائیل از تمامیت ارضی اوکراین اعلام حمایت کرد. وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه ای در خصوص حوادث اوکراین اعلام کرد «اسرائیل از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند و نگران وضعیت و تحولات در مناطق شرقی اوکراین است».

در ادامه این بیانیه آمده است، اسرائیل امید دارد که راه حل دیپلماتیک برای حل و فصل این مناقشه پیدا شود. این رژیم اعلام آمادگی کرد که تمایل دارد تا به این امر کمک کند. علاوه بر آن اسرائیل آمادگی دارد تا کمک های بشردوستانه خود را به اوکراین ارسال کند و در حال حاضر نیز مذاکراتی در این خصوص بین دو کشور در جریان است.

به نظر می رسد بخشی از این کمک های بشر دوستانه انتقال یهودیان اسرائیل به ارسرائیل به بهانه حفظ جهان آن ها باشد.

جالب توجه این است که در این بیانیه حتی یکبار از کلمه روسیه استفاده نشده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=30032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!