2

روز قدس در مناطق مختلف روسیه

  • کد خبر : 61776
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
روز قدس در مناطق مختلف روسیه
مسلمانان و مسیحیان در جای جای روسیه با حضور در ویژه برنامه‌های روز قدس خشم و نفرت خود را از تداوم نسل‌کشی و کشتار بیرحمانه زنان و کودکان و مردم بی‌گناه غزه را ابراز کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مسلمانان روسیه اعم از شیعه و سنی در کنار حامیان آرمان رهایی بیت‌المقدس از اشغال غاصبان، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، در مناطق مختلف این کشور، روز قدس را گرامی داشتند.

مسلمانان شیعه و سنی و مسیحیان حامی فلسطین در جای جای روسیه با حضور در ویژه برنامه‌های روز قدس و نشست‌های تخصصی با موضوع روز جهانی قدس، خشم و نفرت خود را از تداوم نسل‌کشی و کشتار بیرحمانه زنان و کودکان و مردم بی‌گناه غزه را ابراز کردند.

مسجد جامع شهر دربند در جمهوری داغستان، حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) مسکو ، حسینیه امام علی(ع) شهر سن‌پترزبورگ، خیمه رمضان در مسجد پارک پیروزی مسکو، کازان مرکز جمهوری تاتارستان، استان آستراخان، مسجد جامع پایتخت و بنیاد صلح روسیه، محل برگزاری اجتماعات و نشست‌های تخصصی با محور روز جهانی قدس بود.

در اجتماع بزرگ مسجد جامع مسکو که با حضور قشرهای مختلف مسلمانان شیعه و سنی ، سفرای کشورهای اسلامی ، علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع و اعضای جنبش‌ها و سازمانهای مردم‌نهاد حامی فلسطین برگزار شد، راویل عین‌الدین، مفتی اعظم و رئیس شورای مفتیان روسیه، امام خمینی را احیاگر آرمان فلسطبن دانست و گفت: حضرت امام خمینی با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز قدس، آرمان رهایی بیت‌المقدس را زنده نگه داشتند.

رئیس شورای مفتیان روسیه گفت: رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات بیرحمانه ادامه می‌دهد و آمریکا نیز از اقدامات ضدبشری این رژیم حمایت می‌کند.

وی افزود: خوی وحشیگری و درندگی رژیم صهیونیستی در کشتار زنان ‌‌کودکان و مردم مظلوم غزه، یک نسل‌کشی جنون‌آمیز در مقابل چشم جهانیان است.

مفتی اعظم مسلمانان روسیه همچنین حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را ، اقدامی مغایر با مقررات بین‌المللی و صفحه‌ای دیگر از جنایت و تجاوزکاری اسرائیل است.

کاظم جلالی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت تأسف‌بار مردم غزه در ماه مبارک رمضان ، تداوم حرکت ماشین کشتار رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وی گفت:‌ حدود دو میلیون نفر در منطقه کوچکی چندین سال است که محاصره هستند و در ۶ ماه گذشته نیز زیر شدیدترین بمباران‌ها و گرسنگی قرار دارند.

جلالی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات رژیم صهیونیستی گفت: امروز اسرائیل جنایت می‌کند و آمریکا حمایت می‌کند، همچنانکه صدور قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل متحد با مخالفت‌های آمریکا به طول انجامید و قطعنامه‌ای که صادر شد، از نگاه واشنگتن، الزام آور نیست.

سفیر کشورمان تاکید کرد اگر این قطعنامه علیه روسیه، ایران و دیگر کشورهای اسلامی بود، از نگاه آنها الزام‌آور بود.

عبدالحافظ نوفال، سفیر فلسطین در روسیه نیز با تمجید از دوراندیشی امام خمینی و قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین، اسرائیل را ساخته دست آمریکا دانست و گفت: حمایت‌های بی‌چون و چرای واشنگتن از این رژیم خونریز و غاصب، جای تعجب ندارد، اما ملت‌های جهان در کنار فلسطین هستند و ان شاالله خونبهای شهدای مظلوم راه قدس، به رهایی سرزمین فلسطین ختم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!