1

روحانی یهودی: از زمان تشکیل صهیونیسم فاجعه به‌بار آمده است

  • کد خبر : 34204
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۲۷
روحانی یهودی: از زمان تشکیل صهیونیسم فاجعه به‌بار آمده است
یک خاخام یهودی ساکن انگلیس در آستانه روز جهانی قدس، با بیان اینکه مکتب صهیونیسم با تعالیم دین یهود در تضاد است تصریح کرد که از زمان تشکیل این جنبش آپارتاید فاجعه به‌بار آمده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «آرون کوهن» خاخام‌ یهودی ارتودوکس، از جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» روز پنجشنبه گفت: نگاه صحیح یهودیت با آنچه صهیونیسم نامیده می شود کاملا مخالف است. روحانی یهودی توضیح داد: صهیونیسم یک جنبش ناسیونالیستی است که حدود ۱۰۰ سال پیش به وجود آمد و در تضاد با تعالیم دین یهود است.

این روحانی یهودی، صهیونیسم را عامل بدبختی و خون‌ریزی معرفی و خاطر نشان کرد؛ از زمانی که این جنبش تشکیل شد، فاجعه‌ به بار آورده است.

کوهن ضمن حمایت از روز جهانی قدس خاطر نشان کرد که یهودیت واقعی از اینکه مردم فلسطین حاکم سرزمین خود باشند و به هر نحوی در آن حکومت کنند دفاع می‌کند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن یکشنبه گذشته بعد از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا، با حضور صدها تن از مسلمانان روزه‌دار، روحانیون، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی از مقابل وزارت کشور انگلیس برگزار شد.

تظاهرات کنندگان پس از عبور از خیابان‌های مرکزی شهر لندن، از مقابل پارلمان و وزارت امور خارجه انگلیس عبور کرده و سپس روبروی دفتر نخست وزیری تجمع کردند. آن‌ها با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی خواستار پایان دادن به اشغالگری، خشونت و نظام آپارتاید در فلسطین اشغالی شدند.

در این میان حضور فعال و پر رنگ خاخام‌های یهودی ارتودوکس، از جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» در صف اول راهپیمایی مشهود بود. آن‌ها مانند سال‌های گذشته آمده بودند تا ضمن اعلام برائت از جنایات رژیم صهیونیستی، با معترضان هم صدا شده و خواستار نابودی «اسرائیل» شوند.

خاخام‌های یهودی در دو نوبت پرچم اسرائیل را به آتش کشیده و به نشانه اعتراض روی آن پا کوبیدند. آن‌ها همچنین شعار نوشته‌های ضد اسرائیلی را حمل کرده و فریاد می‌زدند که دین یهود از صهیونیسم جدا و مخالف جنایت در فلسطین است.

«الهنان بک» یکی از خاخام‌های یهودی شرکت کننده در تظاهرات به خبرنگار ایرنا در لندن گفت که حتی اگر فلسطینیان با صهیونیست‌ها صلح کنند «ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و صد در صد اطمینان داریم که آن‌ها نابود خواهند شد.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!