3

روحانی اعظم کلیمیان تهران: رژیم صهیونیستی نماینده یهودیان جهان نیست

  • کد خبر : 56737
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۱۹
روحانی اعظم کلیمیان تهران: رژیم صهیونیستی نماینده یهودیان جهان نیست
روحانی اعظم کلیمیان تهران با اشاره به اینکه صهیونیسم بیشترین آسیب را به وجهه، ایمان و باور یهودیت وارد کرده است، گفت که رژیم صهیونیستی نماینده باور اکثریت یهودیان جهان نیست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه با محکومیت‌های گسترده‌ در سراسر جهان و از سوی گروه‌ها و نهاد‌های بسیاری مواجه شده است.

با این وجود رژیم صهیونیستی از ابزار‌های مختلف برای توجیه جنایت‌های خود و یا کم‌اهمیت جلوه دادن آن‌ها استفاده می‌کند.

یکی از موضوعاتی که رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به‎ویژه آمریکا از آن به‎عنوان ابزاری در جهت توجیه جنایت‌های خود استفاده می‌کنند این است که صهیونیسم را با یهودیت یکی دانسته و برای جلب حمایت از سراسر جهان، گروه‌های فلسطینی را متهم به یهودی‎ستیزی می‌کنند.

«یونس حمامی لاله‌زار»، روحانی اعظم کلیمیان تهران معتقد است که از همان ابتدا که صهیونیسم شکل گرفت، بیشترین آسیب را به وجهه، ایمان و باور یهودیت وارد کرده است.

سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از «یهودی‌ستیزی»

وی با بیان اینکه از همان ابتدا اولین مخالفت‌ها با صهیونیسم از سوی یهودیان صورت گرفت، گفت: تا به امروز هم این مخالفت‌ها ادامه داشته است.

روحانی اعظم جامعه کلیمیان با اشاره به این موضوع که رژیم صهیونیستی با استفاده از هر ابزاری سعی در توجیه خود دارد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد خود را هم در داخل اراضی اشغالی و هم در سطح جهان توجیه کند و به نحوی با فریب آن‌ها اقدامات خود را منطقی و موجه جلوه دهد.

«حمامی لاله‎زار» با اشاره به این نکته که باور‌های دینی یهودیان برگرفته از کتاب مقدس تورات است، بیان کرد: آنگونه که برخی سعی داشتند جلوه دهند داعش نماینده اسلام نبود و مسلمانان جهان با این دیدگاه مخالف بودند و شیوه رفتار آن‌ها در طول تاریخ اینگونه نبوده است؛ به همین ترتیب مسلما رژیم صهیونیستی نماینده باور اکثریت یهودیان جهان نیست، اما این سوءاستفاده با حمایت‌هایی که از سوی غرب و آمریکا صورت می‌گیرد، ادامه دارد.

لزوم وحدت میان ادیان الهی

همچنین «وانیا سرکیس»، خوری اسقف خلیفه‌گری کلدانی-آشوری کاتولیک تهران، در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان بر لزوم وحدت میان ادیان الهی در مقابل جنایت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی روی می‌دهد، تاکید کرد و گفت: پیروان ادیان الهی باید با یکدیگر وحدت داشته و هم‌کلام باشند.

به گفته وی، با برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف می‌توان به‌خوبی وجهه رژیم صهیونیستی و جنایت‌‎های این رژیم را برای تمام کشور‌ها آشکار کرد، اما متاسفانه برخی کشور‌ها گوش شنوا ندارند.

«وانیا سرکیس» به بی‌عملی نهاد‌های بین‌المللی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: سازمان ملل، شورای امنیت و نهاد‌های حقوق بشری تنها برای کشور‌های غربی هستند و زیر سلطه آن‌ها قرار دارند، اگر آن‌ها بخواهند موضوعی محکوم می‌شود و اگر نخواهند محکوم نمی‌شود؛ مقام‎های این نهاد‌های بین‌المللی به اراضی اشغالی سفر و با مقام‎های رژیم صهیونیستی دیدار می‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=56737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!