1

دیدار مالی با رهبران یهودی درباره برجام

  • کد خبر : 38913
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
دیدار مالی با رهبران یهودی درباره برجام
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با مسئولان و مقامات شماری از مهم‌ترین سازمان‌های یهودیان آمریکا که حامی اسرائیل هستند، دیدار کرده تا به پرسش‌های آنان در باره تلاش‌های واشینگتن برای احیای برجام پاسخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این دیدار در وقفه‌ای که در تماس‌های غیر مستقیم آمریکا و ایران رخ داده، صورت گرفته است.

مسئولان فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی، کنفرانس روسای سازمان‎‌های عمده یهودیان آمریکایی، اتحاد یهودیت رفرمیست، کمیته یهودیان آمریکا، اکثریت دمکراتیک به خاطر اسرائیل، و ایپک که کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل است، در این دیدار، شرکت کرده‌اند.سخنگوی فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی بدون اشاره به جزییات نشست، از کوشش کاخ سفید برای باز کردن درِ گفت‌وگو با این سازمان‌ها تقدیر کرد.

اکثر سازمان‌ها و شخصیت‌های حاضر در دیدار با آقای مالی، پیشتر با برجام مخالفت کرده‌اند و از توافقی تازه که بازگشت آمریکا به برجام را میسر کند، ناخشنود هستند.این رهبران طرفدار اسرائیل از زمان آغاز به کار رابرت مالی در مقام نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، منتقد او هستند.

با این حال،  مالی در شرایطی با این مقامات نهادهای یهودی کشورش به گفت‌وگو نشسته که بدنبال اقدام ایران در افزودن مطالبات بیش‌تر به متن پیشنهادی توافق احیای برجام، مذاکراتی که میان تهران و واشینگتن با میانجی‌گری اتحادیه اروپا برای چند هفته در جریان بود، متوقف شده است.

در این میان، به نوشته رسانه‌های اسرائیل، تشدید کوشش‌های حامیان این کشور در آمریکا، از جمله در کنگره واشینگتن، بخش دیگری از فشار برنامه‌ریزی شده برای بازداشتن دولت جو بایدن ار بازگشت به برجام است.داوید برنئا رئیس موساد اسرائیل پس از دیدار و مذاکره در روزهای اخیر با شماری از مقامات ارشد اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی به کشور خود بازگشته است.

اما در پایان سفر برنئا نیز هنوز مجموعه‌ای از گزارش رسانه‌های اسرائیل حاکی است که آمریکا از قصد خود برای احیای برجام عدول نکرده و عدم دستیابی به توافق، ناشی از اختلافات میان تهران و واشینگتن بر سر متن توافق است نه به دلیل تماس‌های پیاپی مقامات ارشد اسرائیلی با آمریکا. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و رئیس  مالی، هم گفت که «در مذاکرات هفته‌های اخیر توانستیم برخی از شکاف‌ها را پر کنیم…اما پاسخ اخیر ایران ما را به عقب برگرداند».

به گفته  بلینکن، «قرار نیست توافقی بدست آید که الزامات حداقلی آمریکا را برآورده نکند».

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!