3

دفاع همه‌جانبه مدیر انجمن کلیمیان از نظام اسلامی

  • کد خبر : 306
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۹:۱۴
دفاع همه‌جانبه مدیر انجمن کلیمیان از نظام اسلامی
دویچه وله در مصاحبه اخیر خود با این نماینده مجلس شورای اسلامی تلاش دارد شرایط یهودیان ایرانی را بسیار سخت و محدود القا نماید.

دویچه وله ازجمله رسانه‌های معاندی است که هر از گاهی با تخریب اسلام و انتشار اخبار اسلام هراسی و اسلام ستیزانه رویکردی این‌چنین را در دستور کار خود قرار داده است، به‌ نحوی‌ که در کنار این موضوع هم‌وطنان غیرمسلمان به‌عنوان سوژه‌ای برای اهداف شوم این رسانه مورداستفاده قرار می‌گیرند.

در همین زمینه، دویچه وله در مصاحبه اخیر خود با این نماینده مجلس شورای اسلامی تلاش دارد شرایط یهودیان ایرانی را بسیار سخت و محدود القا نماید.

سیامک مره صدق در گفتگو با دویچه وله نه‌تنها از ایران و نظام دفاع می‌کند بلکه درکلام خود به شرایط سخت زندگی یهودیان در اروپا و در مقابل آزادی‌های آن‌ها در ایران اشاره دارد و چنین بیان می‌کند: شرایط زندگی یهودیان در ایران بسیار بهتر از اروپاست”.

دویچه وله در برابر پاسخ آقای مره صدق، نماینده کلیمیان چنین می‌نویسد:

او در پاسخ به این سؤال که «زندگی به‌عنوان یک یهودی در جمهوری اسلامی چگونه است؟» مدعی شده شرایط یهودیان در ایران به‌مراتب بهتر از آن چیزی است که بسیاری فکر می‌کنند و آن‌ها می‌توانند آزادانه مراسم مذهبی خود را به‌جا آورند. مره صدق تأکید کرده، یهودیان ایران بیش از ۲۰ کنیسه فعال و دست‌کم پنج کشتارگاه ذبح حلال یهودی در تهران دارند که حتی در بعضی از کشورهای اروپایی به سبب حمایت از حقوق حیوانات، اجازه چنین کاری داده نمی‌شود. به اعتقاد او این عامل دلایلی هستند که نشان می‌دهد شرایط زندگی یهودیان در ایران همواره بهتر از اروپاست.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی همچنین به‌صراحت اعلام می‌کند که: “«بر اساس آموزه‌های مذهبی ما، باید مطیع قانون کشوری باشیم که در آن زندگی می‌کنیم و یهودی بودن با صهیونیست بودن تفاوت بسیاری دارد. یهودیان زیادی در سراسر جهان وجود دارد و وجود داشته‌اند که به‌شدت منتقد رفتار دولت اسراییل و ارتش اسراییل هستند. یهودی بودن به این معناست که ما باید از تورات و تلمود پیروی کنیم. حمله کردن به دیگر کشورها و کشتن افراد بی‌گناه بر اساس آموزه‌های موسی نیست. ما نمی‌توانیم به‌عنوان یهودی، رفتار اسراییل را بپذیریم.”

گفتنی است که در برابر سؤالات خبرنگار دویچه وله که همواره تلاش خود را بر القای نامساعد بودن شرایط زندگی برای یهودیان ایرانی قرار داده بود به شکلی مفتضحانه با شکست مواجه شد، در این بین آقای مره صدق بسیار واضح و صریح به مواضع مخالف پاسخ می‌دهد و بار دیگر رسانه‌ای فارسی‌زبان در پروژه مربوط به هم‌وطنان اقلیت دچار نتیجه نافرجامی ازآنچه در پیش خود می‌اندیشد، می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!