0

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در عید پسح/ تحولات فلسطین

  • کد خبر : 47823
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در عید پسح/ تحولات فلسطین
در چهارمین روز از عید پسح یهودیان رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را کماکان در بخش قدیمی قدس اعمال کرده و این منطقه شاهد تنش و درگیری بین فلسطینیان با نظامیان صهیونیست است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صبح یکشنبه، ۲۰ فروردین برای پشتیبانی از ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی به آنجا یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در دسته‌های مختلف با حمایت پلیس اسرائیل وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و ضمن گشت‌زنی‌های تحریک‌آمیز خود مشغول انجام آداب تلمودی در شرق صحن و مشرف به قبه الصخره شدند و سپس از باب السلسله صحن‌ها را ترک کردند.

در همین مدت معتکفان و نگاهبانان مسجد الاقصی با سر دادن تکبیر و شعار عرصه را بر شهرک‌نشینان صهیونیست تنگ کردند.

در چهارمین روز از عید پسح یهودیان رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را کماکان در بخش قدیمی قدس اعمال کرده و این منطقه شاهد تنش و درگیری بین فلسطینیان با نظامیان صهیونیست است.

از سوی دیگر هزاران شهرک‌نشین صهیونیست روز یکشنبه برای تعرض به دیوار البراق در غرب مسجد الاقصی آماده می‌شوند. آنها می‌خواهند به تعبیر خود آداب تلمودی موسوم به برکات کاهنان را به مناسبت عید پسح به جای آوردند.

مسجد الاقصی در روزهای گذشته مورد حمله نیروهای صهیونیست قرار گرفته است و نمازگزاران و معتکفان داخل مسجد قبلی را هدف شلیک گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی و گازی قرار می‌دهند که در  آن چندین نفر آسیب دیده و صدها نفر هم بازداشت شدند.

رژیم صهیونیستی این روزها همچنین ده‌ها نفر را هم از زیارت مسجد الاقصی محروم کرده است و آسیب‌های سنگینی هم به مصلای قبلی و محل برپایی نماز فلسطینیان وارد کرده است.

وزارت خارجه اردن شامگاه شنبه درباره پیامدهای فاجعه بار تداوم تعرض اسرائیل به مسجد الاقصی و حقوق مسلمانان در ادای شعائر دینی خود در ماه مبارک رمضان هشدار داده است.

حمله به نمازگزاران مسجد الاقصی

نظامیان رژیم اشغالگر سحرگاه یکشنبه به نمازگزاران در منطقه باب الاسباط هجوم آورده و مانع رسیدن آنها به مسجد الاقصی شدند.

کلیپ‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تعرض نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در منطقه باب الاسباط و ممانعت آنها از رسیدن به مسجد الاقصی را نشان می دهد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز یکشنبه تأکید کرد که سالروز کشتار دیر یاسین گواه تروریستی و خونریز بودن  رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

کشتار دیر یاسین در ۹ آوریل ۱۹۴۸ اتفاق افتاد، که طی آن ۱۲۰ تروریست صهیونیست (۸۰ نفر از ایرگون و ۴۰ نفر از لحی) به روستای فلسطینی دیر یاسین (در پنج کیلومتری غرب بیت المقدس) حمله کردند، طی این درگیری و کشتار ۲۵۰ روستایی که بیشترشان زن و کودک بودند، کشته شدند. دیر یاسین روستایی در بلندی‌های مشرف به بیت‌المقدس واقع شده بود.

طارق سلیمی، سخنگوی جهاد اسلامی گفت: ملت فلسطین جنایت باندهای تروریست رژیم اشغالگر در کشتار زنان و کودکان دیریاسین و دیگر روستاهای فلسطینی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه سریال جرایم رژیم اشغالگر تمام‌نشدنی است، گفت: تجاوز رژیم اشغالگر و پیامدهای آن از جنگ، آوارگی، کشتار و بازداشت کماکان پابرجاست.

سلیمی گفت: با وجود تجاوز و تروریسم رژیم اشغالگر و باندهای تروریستی آن ملت فلسطین در سرزمین خود باقی خواهد ماند و مقاومت امید و تنها راه آنها برای آزادسازی سرزمین و بازگشت به آن است.

این مقام جهاد اسلامی تأکید کرد: دیر یا زود قصاص کشتار دیریاسین هم گرفته می‌شود و رژیم اشغالگر بهای سنگینی برای این جرایم و کشتارهای خود خواهد داد، زیرا حقوق ملت فلسطین با گذر زمان از بین نمی‌رود.

شیخ عدنان در ۶۴ امین روز اعتصاب غذا

شیخ خضر عدنان محمد موسی، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین و اهل شهرک عرابه استان جنین در شمال کرانه باختری هم در شصت و چهارمین روز اعتصاب غذای خود در اعتراض به بازداشت خودسرانه از سوی رژیم صهیونیستی به سر می‌برد.

رژیم اشغالگر هفته گذشته نیز بدون توجه به وضیت این اسیر فلسطینی که در اعتصاب به سر می‌برد، محاکمه عدنان را تا تاریخ بیست و نهم ما مه به تعویق انداخت.

شیخ عدنان در زندان عیادة الرمله رژیم صهیونیستی با وضعیت سلامت خطرناکی به سر می برد و مقامات رژیم اشغالگر خواسته وی در پایان دادن به بازداشت خودسرانه و آزادی او را نادیده می‌گیرند.

نظامیان اشغالگر در پنجم ماه مارس در حمله شبانه به منزل شیخ عدنان او را بازداشت کردند شیخ عدنان از زمان بازداشت تا به امروز کماکان در اعتراض به بازداشت خوسرانه خود در اعتصاب به سر می‌برد.

هزاران نفر از اتباع فلسطینی و عربی و شهروندان آمریکایی در چندین شهر بزرگ آمریکا در اعتراض به تعرض نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجد الاقصی و محکومیت سکوت آمریکا در برابر جنایات علیه فلسطینیان به خیابان‌ها آمدند.

معترضان در تظاهرات گسترده‌ای که در نیویورک، شیکاگو، دالاس، لس آنجلس، اوهایو، تگزاس، کالیفرنیا و مینه سوتا برگزار شد، خواستار تحویل مقامات اشغالگر به مسجد الاقصی، آزادی فلسطین و نیاز به تأمین حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین در برابر اعمال نژادپرستانه رژیم اشغالگر شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات از جامعه بین‌الملل و در رأس آن دولت آمریکا خواستند با کنار گذاشتن سیاست یک بام و دو هوا بر رژیم اشغالگر برای توقف جرایم رژیم اشغالگر علیه شهروندان فلسطین فشار آورد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!