3

درخواست حاج قاسم برای واکاوی علمی رفتار صهیونیسم

  • کد خبر : 59368
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۳۴
درخواست حاج قاسم برای واکاوی علمی رفتار صهیونیسم
استاد دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: شهید سلیمانی پیشنهاد کرده بود که چهره واقعی عقاید و رفتار یهود صهیونیسم از دل قرآن واکاوی شود و با شرایط جامعه امروز تطبیق داده شود تا مردم چهره یهود و صهیونیسم امروز را بهتر بشناسند

به گزارش پایگاه خبری مفاز؛ طاهره محسنی استاد دانشگاه امام صادق (ع)، در حاشیه جلسه دفاع از رساله سطح چهارم حوزه و به عنوان استاد راهنما این رساله که در مجتمع آموزش اسلامی کوثر از آن دفاع شد، اظهار کرد: آنچه که مسلم است تا قبل از قرن ۱۹ میلادی در فلسطین اشغالی کنونی سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت در کمال صلح و آرامش با هم زندگی می‌کردند و هر کدام از ادیان عبادت‌های خاص خودشان را داشتند؛ اما از قرن نوزدهم میلادی با ساختن یک رژیمی به نام صهیونیست متاسفانه مردم مسلمان و همچنین غیر مسلمان کشور فلسطین مورد ستم و تجاوز و ستم واقع شدند.

وی با اشاره به موضوع رساله یعنی «شاخصه‌های فکری و رفتاری یهود صهیونیست در تفاسیر اجتماعی با تکیه بر المیزان، فی ضلال و الکاشف» اظهار داشت: این موضوع به پیشنهاد سردار سرافزار شهید حاج قاسم سلیمانی مطرح شد و نویسنده محترم این رسانه سرکار خانم نیکبخت مطالعات و تتبعات بسیار زیادی را پیرامون مقاله‌ها و کتاب‌ها و موضوعات خصوص و یهود و صهیونیست داشتند.

محسنی افزود: ما این موضوع را از نگاه قرآن و به خصوص تفاسیر اجتماعی مطرح کردیم. الحمدلله رساله بسیار خوبی به رشته تحریر درآمد که امیدواریم در آینده نه چندان دوری کتاب علمی بسیار خوبی چاپ بشود و علاقه‌مندان بتوانند از آن استفاده بفرمایند.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) درباره پیشنهاد این موضوع رساله از سوی شهید سلیمانی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به سرکار خانم نیکبخت فرموده بودند همان مسائلی که قرآن درباره یهود بیان می‌کند همان مسائل در جامعه یهود و صهیونیسم فعلی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی پیشنهاد کرده بود که چهره واقعی عقاید و رفتار یهود صهیونیسم از دل قرآن واکاوی شود و با شرایط جامعه امروز تطبیق داده شود تا مردم چهره یهود و صهیونیسم امروز را بهتر بشناسند و عقاید و رفتارهای آنها را که چگونه علیه اسلام به کار برده می‌شود را بهتر درک کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!