1

خطر ائتلاف جدید راست گرایان افراطی برای اعراب فلسطینی

  • کد خبر : 42007
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
خطر ائتلاف جدید راست گرایان افراطی برای اعراب فلسطینی
ائتلاف جدید راست گرایان افراطی که توسط شخص نتانیاهو ایجاد شد، پیامدهای خطرناکی برای اعراب فلسطینی دارد؛ زیرا برای نخستین بار در طول تاریخ رژیم صهیونیستی، یک دولت صرفاً راست گرا بدون هیچ گونه ائتلافی با چپ و میانه تشکیل می شود. نمایندگان این ائتلاف نظیر اسموتریچ، اعراب فلسطین را تروریست می دانند که اگر به شهروندان یهودی خدمت نکنند، باید کشته شوند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب راست گرای لیکود و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، در دوره جدید نخست وزیری اش، افراطی ‌ترین چهره را از خود در سیاست خارجی به نمایش می گذارد؛ زیرا برای نخستین بار در طول تاریخ رژیم صهیونیستی، یک دولت صرفاً راست گرا بدون هیچ گونه ائتلافی با چپ و میانه تشکیل می شود. از این رو متأسفانه مناطق اشغالی شاهد تغییر و تحول اساسی در هویت سیاسی راست گرایان افراطی خواهد بود.

در روزهای قبل از انتخابات کِنست، نتانیاهو شخصاً بین چند حزب افراطی راست گرا و شدیداً نژادپرست نظیر قدرت یهودی(اوتزما یهودیت)، اتحادیه ملی(تکوما)، خانه یهودی، صهیونیسم مذهبی و نوام ائتلافی ایجاد کرد و همین سبب شد تا در انتخابات اخیر رأی اکثریت پارلمان را به دست آورد.

ایتمار بن غفیر، رهبر حزب قدرت یهودی و بزالل اسموتریچ، رهبر حزب صهیونیسم مذهبی، وزرای کابینه نتانیاهو در دولت بعدی رژیم صهیونیستی هستند.(1) این رهبران جناح راست افراطی رژیم صهیونیستی، شخصیت ‌هایی عجیب و غریب با دیدگاه‌ هایی احمقانه هستند که از قضا با استقبال گرم رأی‌ دهندگان کِنست هم رو به‌ رو شده اند.(2)

موشه هالبرتال، فیلسوف یهودی دانشگاه عبری، درباره خطرناک بودن ائتلاف جدید راست گرایان افراطی گفت: «جنگ ‌طلبی اسرائیل در قبال فلسطینی ‌ها اکنون در حال تبدیل شدن به یک موضوع جدید و نوعی از ناسیونالیسم فراملی عمومی است که نه تنها هر تصوری از کشور فلسطین را رد می ‌کند، بلکه هر عرب اسرائیلی که حدود 20 درصد از پزشکان، 25 درصد از پرستاران و تقریباً نیمی از داروسازان فلسطینی را تشکیل می ‌دهند، تروریست بالقوه می داند.»

هالبرتال به نقل از ناهوم بارنیا، روزنامه ‌نگار رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: «ما اکنون نوع دیگری از اسرائیل را شاهدیم» و این سخنان به من می گوید که ما به واقع در حال وارد شدن به یک تونل تاریک هستیم.(3)

بن غفیر و اسموتریچ، هر دو دارای سوابق شرارت، تندروی و عقاید عجیب و غریب هستند. تا همین 10 سال قبل کسی تصور نمی‌کرد این دو فرد با سوابق حبس و زندان در آستانه قرار گرفتن در پست ‌های وزارتی قرار بگیرند. در ادامه به مطالبی درباره اسموتریچ اشاره می شود و بحث از بن غفیر در قسمت بعدی نوشتار می آید.

اسموتریچ در سال 2005 به ‌دلیل سازماندهی یک تظاهرات خشونت ‌آمیز در مخالفت با خروج یک ‌طرفه رژیم صهیونیستی از غزه دستگیر و محاکمه شد. در کج ‌فهمی او همین بس که وی در یک مصاحبه، وجود علومی همچون ریاضی و فیزیک را نیز رد می‌کند و آنها را علومی پوچ و بی‌فایده می‌داند. اسموتریچ در سال 2020 فلسطینیان ساکن مناطق بدوی صحرای نقب را یک بمب ساعتی دانسته بود که باید توسط اسرائیل خنثی شوند!(4)

اسموتریچ تمایل خود را برای سِقط کردن هرگونه امید فلسطینیان به منظور دستیابی به برابری در «سرزمین اسرائیل»(اصطلاح بکار برده شده توسط او برای تمام سرزمین های فلسطینی از نظر تاریخ)، نشان داده است. او تمایل اش را این گونه توصیف کرده است: «یا آنان می روند و به عنوان خدمت گزار شهروندان یهودی زندگی می کنند یا کشته شدن در بین خواهد بود.»

اسموتریچ یکی از بنیان گذاران سازمان غیر دولتی راست افراطی رگاویم است. رگاویم، گروه های شبه نظامی یهودی را برای حملات ماه مه ۲۰۲۱م در شهر لود علیه فلسطینیان سازماندهی کرده بود. اسموتریچ پیش از زمان برگزاری انتخابات از نتانیاهو به عنوان «دروغگو» یاد کرده بود. با این وجود، او گفته بود اگر ائتلاف نتانیاهو از جرایم تقلب و نقض اعتماد جرم زدایی کند، جرایمی که نتانیاهو اکنون به دلیل اتهام ارتکاب آن در حال محاکمه است، به ائتلاف او خواهد پیوست.(5)

نتیجه آنکه ائتلاف جدید راست گرایان افراطی که برای نخستین بار در طول تاریخ رژیم صهیونیستی توسط شخص نتانیاهو ایجاد شد، پیامدهای خطرناکی برای اعراب فلسطینی دارد؛ زیرا نمایندگان این ائتلاف نظیر اسموتریچ، اعراب فلسطین را تروریست می دانند که اگر به شهروندان یهودی خدمت نکنند، باید کشته شوند.

پی نوشت:
1. برخط نیوز، “شناختنامه افراطی ترین اعضای تازه کنست اسرائیل”، ۱۳ آبان ۱۴۰۱؛ خبرگزاری قدس، “نیویورک تایمز: آن اسرائیلی که می شناختیم، رفته و اکنون شاهد اسرائیل جدیدی هستیم” شناسه مطلب 372015، 14 آبان 1401
2. خبرگزاری تسنیم، “انتخابات پارلمانی 2022 اسرائیل‌ـ‌3 جناح راست افراطی؛ نژادپرستانه‌ترین جریان ضدفلسطینی”، ۱ آبان ۱۴۰۱
3. خبرگزاری قدس، “نیویورک تایمز: آن اسرائیلی که می شناختیم، رفته و اکنون شاهد اسرائیل جدیدی هستیم”، همان
4. خبرگزاری تسنیم، “انتخابات پارلمانی 2022 اسرائیل‌ـ‌3 جناح راست افراطی؛ نژادپرستانه‌ترین جریان ضدفلسطینی”، ۱ آبان ۱۴۰۱
5. برخط نیوز، “شناختنامه افراطی ترین اعضای تازه کنست اسرائیل”، ۱۳ آبان ۱۴۰۱

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=42007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!