2

حمایت یهودیان سرشناس انگلیس از آرمان فلسطین

  • کد خبر : 33728
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
حمایت یهودیان سرشناس انگلیس از آرمان فلسطین
تعدادی از یهودیان سرشناس انگلیس در آستانه روز جهانی قدس با حمایت از آرمان فلسطین مخالفت خود را با موجودیت و جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، فعالان یهودی در کلیپ ویدیویی که از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس منتشر شد، تصریح کردند که همه یهودیان صهیونیست نیستند و «اسرائیل کشور همه یهودیان نیست».

آن‌ها با بیان اینکه همه صهیونیست ها یهودی نیستند و بیشتر آنها مسیحی هستند عنوان کردند: صهیونیسم تنها ایده در اندیشه سیاسی یهود و فلسطین تنها گزینه برای به اصطلاح وطن یهودی نیست.

فعالان یهودی اضافه کردند؛ یهودیان از زمان پیدایش صهیونیسم با این پدیده مخالف بوده، ضمن آنکه اکثر یهودیان اروپایی نیز مخالف صهیونیسم هستند.

در ادامه آن‌ها اسامی خود را به ترتیب «یوسریل دوید ویس»، «هیم بریشیس»، «آنت ناتاشا کامرن» و« جاناتان روزنهد» معرفی کرده و می‌گویند: ما یک یهودی ضد صهیونیست هستیم و از حقوق کامل فلسطینی ها حمایت می کنیم.

آن‌ها ضمن مخالفت با «آپارتاید اسرائیل» تصریح کردند: ما با اشغالگری، نژادپرستی و تبعیض اسرائیل هستیم. فعالان یهودی اضافه کردند: ما مخالف خاموش شدن صدایمان هستیم و به همین دلیل ما را ضد یهود و خائن می‌نامند. اما این مانع ما نمی شود تا واضح اعلام کنیم که یک فرد ضد صهیونیسم، یهودستیز نیست.

آن‌ها تصریح کردند: یهودیان و فلسطینی ها دشمن نیستند. یهودیان زیادی مثل ما در دنیا وجود دارند که طرفدار عدالت هستند. در ادامه می‌گویند: ما برای صلح ایستاده ایم و طرفدار زندگی مشترک در فلسطین هستیم. به همین خاطر امسال هم پرچم فلسطین را به اهتزاز درخواهیم آورد.

به گزارش ایرنا، کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس که هر ساله راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن را سازمان‌دهی می‌کند از دو سال پیش پویش اهتزاز پرچم فلسطین را به عنوان نماد حمایت از آرمان فلسطین راه‌اندازی کرد. این ابتکار با استقبال گسترده‌ای از سوی هواداران فلسطین در سایر کشورهای اروپایی روبرو شد که به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان شرکت در راهپیمایی روز قدس را نداشتند.

بر اساس برنامه اعلام شده، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) در لندن برگزار می‌شود. شرکت کنندگان قرار است مقابل ساختمان وزارت کشور انگلیس تجمع و سپس به سمت دفتر نخست وزیری انگلیس تظاهرات کنند.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس معتقد است که راهپیمایی روز قدس در انگلیس به دلیل چند فرهنگی بودن، چند ملیتی بودن و چند مذهبی بودن جامعه، شکل یک مقاومت و اتحاد بین ادیان علیه ظلم و بیدادگری است.

وی اظهار داشت که بعد از آمریکا، انگلیس دومین قدرت در دنیا است که بدون هیچ قید و شرطی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!