3

تومارهای بحرالمیت و مسئله تحریف کتاب‌های آسمانی

  • کد خبر : 51318
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
تومارهای بحرالمیت و مسئله تحریف کتاب‌های آسمانی
با گذشت بیش از هفتاد سال از کشف تومارهای بحرالمیت که شامل قدیمی‌ترین نسخه‌های تورات و پاره‌ای از متون مذهبی شریعت یهود در زمان میلاد مسیح است، این آثار همچنان به عنوان سند مهمی از تحریف کتب آسمانی مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، با گذشت بیش از هفتاد سال از کشف تومارهای بحرالمیت که شامل قدیمی‌ترین نسخه‌های تورات و پاره‌ای از متون مذهبی شریعت یهود در زمان میلاد مسیح است، این آثار همچنان به عنوان سند مهمی از تحریف کتب آسمانی مطرح است.

تومارهای بحر المیت به مجموعه نسخ خطی به زبان‌های آرامی، یونانی، لاتین و عبری اطلاق می‌شود که در ابتدا به طور اتفاقی از سوی یک چوپان در غارهای اطراف بحرالمیت در اردن کشف و سپس با تداوم اکتشافات تا سال ۱۹۵۶ آثار کشف شده به ۸۰۰ نسخه خطی رسید. این نسخه‌ها که به شکل تومارهایی در کوزه‌هایی نگهداری می‌شد، در ۱۱ غار مختلف کشف شد.

تومارهای بحرالمیت از ابتدای کشف تاکنون موضوع بحث مورخان و دین‌شناسان بوده است این نسخه‌ها شامل بخش‌هایی از تورات و مواردی است که در نسخه‌های کنونی از تورات وجود ندارند. برخی از پژوهشگران معتقدند که این نسخه‌ها به یکی از فرقه‌های یهودی در زمان میلاد مسیح تعلق دارد؛ و همچنین بخش‌هایی از گفت‌وگوی حضرت نوح(ع) و پدر ایشان و همچنین دعا برای حضرت داوود(ع) می‌شود. در این تومارها همچنین از آیین‌ها و شرایعی سخن رفته است که امروزه از سوی یهودیان اجرا نمی‌شود.

این آثار از ابتدای کشف تاکنون از سوی مسلمانان به عنوان سندی ارزیابی می‌شود که گفته‌ی قرآن  کریم در زمینه تحریف کتاب‌های آسمانی دیگر به جز قرآن را تأیید می‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!