2

تنش در کوه معبد؛ ۱۰۰ فلسطینی در درگیری با پلیس اسرائیل مجروح شدند

  • کد خبر : 33862
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
تنش در کوه معبد؛ ۱۰۰ فلسطینی در درگیری با پلیس اسرائیل مجروح شدند
درگیری پلیس اسرائیل و نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی ۱۰۰ مجروح به جا گذاشت. هلال احمر فلسطین می‌گوید ماموران ماموران گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند و ۹۰نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، از بامداد جمعه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین)، تنش تازه‌ای بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ ها در اورشلیم (بیت‌المقدس) جریان دارد. تولیت مسجد الاقصی می‌گوید اندکی پس از نماز صبح و هنگامی که هزاران نفر در حال اقامه نماز بودند، پلیس با خشونت وارد مسجد شد.

هنوز مشخص نیست درگیری چگونه شروع شد، اما شاهدان عینی و هلال احمر فلسطین گفته‌اند که پلیس به سوی برخی نمازگزاران گلوله‌های لاستیکی شلیک کرده و برای متفرق کردن آنها به گاز اشک آور متوسل شده است.

جروزالم پست می‌نویسد در بین ۱۲هزار نفری که نماز جمعه را اقامه کردند، ۱۰۰ نفر “آشوب‌گر” حضور داشتند. پلیس اسرائیل در توضیح توسل به گاز اشک‌آور گفته که این افراد سنگ و ترقه پرتاب می‌کردند.

سازمان امداد و هلال احمر فلسطین اعلام کرده که ۹۰ تن از مصدومان به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و رسیدگی به ده‌ها مجروح به صورت سرپایی بود است.

این تنش در حالی روی داده که وزارت گردشگری اسرائیل انتظار دارد در روزهای جاری و به مناسبت عید پاک، عید پسح و ماه رمضان، دست‌کم۳۰ هزار مسافر خارجی از این کشور بازدید کنند.

مسجد الاقصی سومین مکان مقدس در اسلام است. علاوه بر این هزاران مسیحی علیرغم حملات خونین اخیر و موج وحشت می‌خواهند به مناسبت عید پاک، مصلوب شدن عیسی مسیح را در اورشلیم (بیت المقدس) بازسازی کنند. انتظار می‌رود پلیس حضور سنگینی به ویژه در بخش قدیمی شهر داشته باشد.

تنش در کوه معبد؛ ۱۰۰ فلسطینی در درگیری با پلیس اسرائیل مجروح شدند

تلاقی سه مناسبت مهم مذهبی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در حالی است که وضعیت امنیتی در اسرائیل و سرزمین های فلسطینی به شدت متشنج است. در چهار حمله در چند هفته گذشته در اسرائیل ۱۴ نفر کشته شده‌اند.

سال گذشته نیز درگیری‌ها در اطراف مسجد الاقصی به زد و خوردهای شدید بین نیروهای سازمان افراطی حماس و نیروهای امنیتی اسرائیل منجر شده بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!