1

بیش از 300 خاخام آمریکایی طوماری برای تحریم اعضای راست افراطی اسرائیل امضا کردند

  • کد خبر : 43375
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
بیش از 300 خاخام آمریکایی طوماری برای تحریم اعضای راست افراطی اسرائیل امضا کردند
بیش از 300 خاخام در ایالات متحده با امضای نامه‌ای سرگشاده، اعضای راست افراطی کابینه آینده اسرائیل به رهبری «بنیامین نتانیاهو» را از صحبت در کنیسه‌ها و جوامع خود منع کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، خاخام‌ها در این نامه اعضای کابینه آینده اسرائیل شامل «ایتمار بن غفیر» و «بزالل اسموتریچ»، اعضای راست افراطی را تحریم کرده‌اند.

در این نامه آمده است: «ما علیه حضور آنها در اماکن سراسر جوامع خود صحبت خواهیم کرد. ما مجامع و سازمان‌های خود را تشویق خواهیم کرد تا در این اعتراض به ما بپیوندند تا نشانی از تعهد ما به ارزش‌های یهودی و دموکراتیک ما باشد.»

این نامه توسط طیفی از رهبران مذهبی یهودی از جنبش‌های اصلاح‌طلب، محافظه‌کار و بازسازی خواهی در یهودیت از جمله برخی از رهبران جوامع بزرگ واشنگتن، لس‌آنجلس و شیکاگو امضا شد. اما از جنبش ارتدکس هیچ امضایی صورت نگرفت.

این نامه توسط «دیوید تویچ»، خاخام برجسته جنبش بازسازی خواهی در یهودیت در فیلادلفیا و «جان روسو»، خاخام ممتاز معبد اسرائیل در لس‌آنجلس سازماندهی شده است.

به گزارش روزنامه اسرائیلی «تایمز اسرائیل»، لحن سازش‌ناپذیر نامه و گستردگی امضاکنندگان آن، سیگنالی از بحران رو به رشد در روابط بین اسرائیل و جامعه یهودی آمریکا را در پی دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!