1

بیانیه حماس به مناسبت سالروز کشتار مسجد ابراهیمی

  • کد خبر : 46013
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
بیانیه حماس به مناسبت سالروز کشتار مسجد ابراهیمی
جنبش حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی به مناسبت بیست و نهمین سالگرد کشتار مسجد ابراهیمی، از توده‌های مردم فلسطین در همه صحنه‌های داخلی و خارجی خواست تا انسجام ملی را تقویت و انگیزه‌های بازپس‌گیری حقوق و دفاع از سرزمین و مقدسات را تقویت کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، امروز شنبه، ۲۵ فوریه(۶ اسفند) مصادف است با بیست‌ونهمین سالروز کشتار مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل که طی آن ۲۹ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای با بیان اینکه تلاش برای یهودی‌سازی مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری جنایتی است که در جعل و تغییر واقعیات تاریخ موفق نخواهد بود، تأکید کرد: جنایات و کشتارهای مردمی که طی تاریخ رخ داده است اراده مردم ما را در هم نخواهد شکست و بی‌پاسخ نخواهد ماند.

جنبش حماس در این بیانیه مطبوعاتی به مناسبت بیست و نهمین سالگرد کشتار مسجد ابراهیمی، از توده‌های مردم در همه صحنه‌های داخلی و خارجی خواست تا انسجام ملی را تقویت و انگیزه‌های بازپس‌گیری حقوق و دفاع از سرزمین و مقدسات را تقویت کنند.

جنبش حماس در ادامه از تمام فرزندان فلسطین در تمام شهرها، روستاها، اردوگاه‌های کرانه باختری و قدس اشغالی خواست مقاومت را تحکیم کرده، به مبارزه با دشمن اسرائیلی ادامه داده و از سرزمین فلسطین و مقدسات آن در برابر خطر یهودی‌سازی، شهرک‌سازی و جنایات یهودیان تندرو با تمام قدرت دفاع کنند.

حماس تأکید کرد: تمام اقدامات برای یهودی‌سازی برنامه‌ریزی شده‌ای که مسجد ابراهیمی با آن مواجه است، از جمله استیلاء بر قدس، هتک حرمت‌ها، بستن حرم‌ها و منع نمازگزاران از ادای عبادات در مسجد الاقصی و حرم ابراهیمی در سایه تحریف و جعل حقایق تاریخی راه به جایی نخواهد برد و مسجد ابراهیمی حرم اسلامی محض باقی خواهد ماند.

حماس در ادامه امت عرب و اسلامی، حکومت‌ها و تمام مؤسسات و سازمان‌ها را به بسیج نیروها و امکانات در تمام سطوح با هدف تحکیم پایداری ملت فلسطین فراخواند و از آن‌ها خواست از مبارزه مشروع فلسطین در حمایت از اراضی تاریخی، ریشه‌های ملی و مقدسات اسلامی و مسیحی خود حمایت کنند.

در این بیانیه همچنین سازمان ملل و مؤسسات متعدد وابسته به آن و تمام سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری برای جرم‌انگاری اشغالگری‌ها و نقض تعهدات رژیم صهیونیستی که ضد مسجد ابراهیمی و تمام مقدسات اسلامی و مسیحی انجام می‌شود به تحرک جدی، پویا و توقف فوری و مجازات اشغالگران و سران اسرائیلی در برابر دادگاه‌های کیفری بین‌المللی فراخوانده شده‌اند.

بامداد جمعه، ۲۵ فوریه سال ۱۹۹۴ که مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان بود، باروخ گولدشتاین، پزشکی یهودی با همدستی شماری از شهرک‌نشینان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دست به جنایتی وحشیانه زدند.

این پزشک جنایتکار و همراهانش نمازگزاران فلسطینی را هنگام اقامه نماز صبح روز جمعه در ماه مبارک رمضان در حرم ابراهیمی به رگبار بسته و ۲۹ نفر از آن‌ها را شهید و ۱۵۰ نفر دیگر را زخمی کردند.
نظامیان اسرائیلی هم درهای حرم را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند تا کسی نتواند از این جنایت جان سالم به‌در ببرد.

پس از این جنایت و هنگام تشییع پیکر شهدا، نظامیان اسرائیلی باز هم فلسطینیان را به گلوله بستند که شماری دیگر به شهادت رسیدند و مجموع شهدا به ۵۰ نفر رسید.

این پزشک جنایتکار یهودی در نهایت به دست نمازگزاران فلسطینی به هلاکت رسید.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!