3

به خطر افتادن مسیحیان در اورشلیم و مقاومت در برابر نیروهای یهودی

  • کد خبر : 33889
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
به خطر افتادن مسیحیان در اورشلیم و مقاومت در برابر نیروهای یهودی
دولت اسرائیل به مسیحیان قول مقابله با حرکات گروه‌های رادیکال یهودی را داده است اما پس از گذشت بیش از دو هفته تغییری ایجاد نشده‌است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اسقف تئوفیلوس سوم با ابراز نگرانی از اقدامات اخیر تندروهای یهودی در اورشلیم افزود: این یک مشکل بزرگ است! یهودیان که همواره به دنبال تصاحب املاک خانواده‌های فلسطینی بودند اکنون کمپینی برای کنترل املاک متعلق به مسیحیان راه انداخته‌اند.

گروه ملی‌گرای Ateret Cohanim اقداماتی در راستای خرید املاک و مستغلات و انتقال مهاجران یهودی به اورشلیم شرقی انجام داده‌است. از سال ۲۰۰۵ این گروه و کلیسای ارتدکس درگیر یک دعوای حقوقی بر سر مالکیت یک هتل در ورودی دروازه یافا بوده‌اند.

دولت اسرائیل به مسیحیان قول مقابله با حرکات گروه‌های رادیکال یهودی را داده است اما پس از گذشت بیش از دو هفته تغییری ایجاد نشده‌است.

سه انجمن مربوط به ارتدوکس یونانی، ارمنی و فرانسیسکن در ماه فوریه نامه‌ای به مقامات ارسال کرده و خواستار مقابله با اقدامات خرابکارانه و تجاوزات ضد مسیح یهودیان شدند. اسرائیل قصد دارد در کوه زیتون پارکی را توسعه دهد، این اقدام منجر به تجاوز به املاک و کلیساهای مسیحی خواهد شد.

در ماه دسامبر، اسرائیل از اظهارات اسقف اعظم کانتربری، جاستین ولبی، در خصوص افزایش حملات و خرابکاری در اماکن مقدس خشمگین شد. همچنین وزارت خارجه اسرائیل با رد اتهامات، این اظهارات را تحریف جامعه مسیحی در اسرائیل خواند.

اوفران، فعال صلح بشری، گفت که دولت اقدامات چندانی برای اخراج یهودیان از محله مسیحیان انجام نداده و با نیروهای پلیس از آن‌ها محافظت می‌کند. پدر نیکودموس اشنابل نیز از بی‌تفاوتی دولت اسرائیل نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است. برای مشاهده متن کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!