0

بازداشت گسترده معترضان به جنایات اسرائیل در دانشگاه کلمبیا

  • کد خبر : 62497
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
بازداشت گسترده معترضان به جنایات اسرائیل در دانشگاه کلمبیا
پلیس شهر نیویورک اقدام به پاکسازی اردوگاه دانشجویانی کرد که در اعتراض به جنگ اسرائیل در نوار غزه دست به تظاهرات زده بودند. بنا به گزارش‌های رسمی، بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در جریان این فرایند دستگیر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، چندین دانشجوی شرکت‌کننده در این اعتراضات اعلام کردند که آنها از دانشگاه کلمبیا و موسسه وابسته آن یعنی دانشکده برنارد، تعلیق شدند. در میان دانشجویان تعلیق شده، اسرا هیرسی، دختر ایلهان عمر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده دیده می‌شود.

نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا گفت که به پلیس اجازه داده است تا ده‌ها چادر را که توسط معترضان برپا شده بود، پاکسازی کند زیرا آنها قوانین و سیاست‌های دانشگاه را با برگزاری تظاهرات غیرمجاز زیر پا گذاشته بودند و تمایلی به تعامل با مدیران نداشتند. در همین راستا، اریک آدامز، شهردار نیویورک اعلام کرد که پلیس بیش از ۱۰۸ نفر را به دلیل تجاوز به داخل شهر دستگیر کرده است. وی در این باره گفت: «دانشجویان حق آزادی بیان دارند، اما حق ندارند سیاست های دانشگاه را زیر پا بگذارند و یادگیری در محوطه دانشگاه را مختل کنند.

اقدام روز پنجشنبه برای پاکسازی اردوگاه پس از جلسه استماع کنگره انجام شد که در آن رئیس دانشگاه کلمبیا در مورد ادعای یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه مورد بازجویی قرار گرفت. او در آن جلسه از سوی ایلهان عمر به دلیل هدف قرار دادن معترضان طرفدار فلسطین به چالش کشیده شد. کلمبیا از جمله دانشگاه‌هایی است که از آغاز حملات اسرائیل به غزه در ماه اکتبر، به کانون اعتراضان دانشجویی تبدیل شده است.

در همین حال، مقامات این دانشگاه به طور رسمی شروع به تعلیق دانشجویان حاضر در این اعتراضات را اعلام کردند. در همین راستا، سخنگوی دانشگاه از طریق ایمیل گفت: ما به شناسایی این دسته از دانشجویان ادامه می دهیم و اعلان‌های رسمی را ارسال خواهیم کرد.

در مقابل این اقدامات، اسرا هیرسی با نوشتن مطلبی در رسانه‌های اجتماعی گفت که مرعوب نخواهد شد و به تلاش برای شفاف‌سازی سرمایه‌گذاری‌های کلمبیا، ممانعت از سرمایه‌گذاری  در شرکت‌های همدست با اسرائیل در نسل‌کشی و عفو برای دانشجویان ادامه خواهد داد. او پس از تعلیق از دانشگاه، درشبکه اجتماعی X نوشت: تا زمانی که خواسته‌هایمان برآورده نشود، مصمم خواهیم ماند.

روز پنجشنبه، یک تظاهرات دیگر نیز برگزار شد. حدود ۵۰۰ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در حمایت از آسنا تبسم، دانشجوی مسلمانی که سخنرانی افتخاری او توسط دانشگاه لغو شد، راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند. تبسم و حامیانش می‌گویند که دانشگاه به دلیل مخالفت او با حمله اسرائیل به غزه، به دنبال ساکت کردن او بود. معترضان با شعارهای «بگذارید صحبت کند» و «شرم بر شما» راهپیمایی کردند.

گروه ضد صهیونیستی « صدای یهود »، برگزار کننده این حرکت اعتراضی بود. کاتیا اوربان، تظاهرکننده ۲۳ ساله و یکی از اعضای صدای یهود، در این باره گفت: در حال حاضر برای ما این موضوع بسیار اهمیت دارد که صدای اعتراض‌مان بلند باشد و به گوش همه برسد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!