3

الجزیره: پیشنهاد مهاجرت یهودیان اوکراین، تلاش اسراییل برای غلبه جمعیتی بر فلسطینی‌ها است

  • کد خبر : 30827
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
الجزیره: پیشنهاد مهاجرت یهودیان اوکراین، تلاش اسراییل برای غلبه جمعیتی بر فلسطینی‌ها است
بسیاری از کارشناسان و آگاهان معتقدند پیشنهاد اسراییل به مهاجران یهودیان اوکراین درواقع تلاش این رژیم برای حفظ غلبه جمعیتی در مقابل فلسطینی‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، از زمان آغاز جنگ با روسیه در ۲۴ فوریه، دولت اسرائیل از پناهندگان یهودی اوکراینی خواسته است تا به اسرائیل مهاجرت کنند؛ اسراییل برای این کار موانع بوروکراتیک را برطرف کرده تا هرچه سریعتر ورود یهودیان اوکراین را تضمین کند.

تاکنون دستکم ۱۰۰ یهودی اوکراینی با دو پرواز، یکی از کیف و دیگری از اودسا، وارد اسراییل شده‌اند. حدود ۳۰۰ نفر دیگر نیز با سه پرواز در روز یکشنبه وارد این این رژیم خواهند شد. مقامات دولتی می‌گویند که انتظار می رود در هفته های آینده حدود هزار یهودی دیگر از اوکراین وارد شوند.

روز یکشنبه، بخش شهرک‌سازی سازمان جهانی صهیونیسم – که توسط دولت اسرائیل تامین مالی می شود و تحت کنترل مستقیم آن است – از ساخت هزار ساختمان مسکونی برای خانواده های یهودی اوکراینی در اسرائیل و شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین خبر داد.

کارشناسان معتقدند که اسراییل از جنگ اوکراین به عنوان یک فرصت برای مهاجرت باقیمانده یهودیان این کشور به سرزمین‌های اشغالی نگاه می‌کند.

مقامات صهیونیست در ابتدا گفتند که حدود ۲۰۰ هزار یهودی اوکراینی واجد شرایط مهاجرت بر اساس قانون بازگشت به اسرائیل در سال ۱۹۵۰ و دریافت شهروندی این رژیم بر اساس قانون سال ۱۹۵۲ هستند. با این حال، محدودیت‌های جدیدی در مورد اینکه چه کسی واقعاً یهودی محسوب می‌شود، در اول مارس اعلام شد که با این حساب مشخص نیست چه تعداد از آنها اجازه ورود خواهند داشت.

شش ایستگاه برای رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت برای پناهندگان یهودی در امتداد مرز اوکراین در چهار کشور – در لهستان، مولداوی، رومانی و مجارستان- راه‌اندازی شده است. به مهاجران قبل از پرواز با هواپیما به اسرائیل غذا و مسکن موقت در کشورهای همسایه ارائه می‌شود و در آنجا نیز مسکن موقت از جمله در هتل‌ها در اختیار آنها قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=30827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!