1

افزایش خشونت در اراضی اشغالی با سرکار آمدن وزیر تندرو دولت نتانیاهو

  • کد خبر : 48640
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
افزایش خشونت در اراضی اشغالی با سرکار آمدن وزیر تندرو دولت نتانیاهو
یک رسانه عبری زبان در گزارشی از افزایش دوبرابری خشونت و جرایم در اراضی اشغالی از زمان سپرده شدن وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به رئیس حزب تندرو «قدرت یهود» پرده برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روزنامه عبری زبان «هآرتص» روز یکشنبه فاش کرد که پدیده خشونت در جامعه رژیم صهیونیستی، از زمان روی کار آمدن ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم بدتر شده است و تعداد مرگ و میر ناشی از این خشونت‌ها و جنایت‌ها در ۴ ماهه اول سال ۲۰۲۳ بالاترین میزان ثبت شده در طول چند دهه اخیر بوده است.

هاآرتص اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان در طول دوره چند ماهه مذکور به ۷۸ نفر رسید که بیش از دو برابر مدت مشابه سال گذشته با ۳۴ کشته است.

طبق این گزارش، با احتساب ۷۸ مورد جدید، تعداد کشته‌های این جنایات در اراضی اشغالی به میانگین حدود ۲۳۰ نفر در سال رسیده است.

این روزنامه در ادامه گزارش داد کشته شدگان در سال جاری شامل ۶۰ عرب (فلسطینی‌های ساکن داخل اراضی اشغالی)، ۱۶ یهودی و دو خارجی است و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ عرب و هشت یهودی کشته شده بودند.

همچنین تعداد زنان کشته شده از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون به ۱۱ تن رسیده است و ۹ تن از آنها در اثر خشونت خانگی جانشان را از دست داده‌اند و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته این عدد پنج مورد بوده است.

ایتامار بن گویر، رهبر حزب «قدرت یهود» که در کابینه بنیامین نتانیاهو، سمت وزیر امنیت داخلی را در اختیار گرفته است طبق توافقات تشکیل ائتلاف دولت، بر پلیس رژیم صهیونیستی نیز مسلط شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!