0

ادامه محکومیت بین‌المللی حمله وزیر صهیونیست به مسجد الاقصی

  • کد خبر : 43864
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰:۰۷
ادامه محکومیت بین‌المللی حمله وزیر صهیونیست به مسجد الاقصی
آلمان، پاکستان، شورای روابط آمریکایی _ اسلامی و مقامات کشورهای عربستان، ترکیه، امارات، بحرین و قطر بازدید تحریک‌آمیز وزیر افراطی رژیم صهیونیستی از مسجد الاقصی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان در کشور، امروز از دولت بایدن خواست تا اقدام تحریک‌آمیز دولت جدید راست افراطی اسرائیل را که مسجد الاقصی را هدف قرار داده است، به شدت محکوم کند.

ادوارد احمد میچل، معاون مدیر ملی CAIR گفت: ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، یک راست‌گرای افراطی، یک نژادپرست حامی نسل کشی و یک تروریست است. دولت بایدن باید به شدت تلاش‌های دولت نتانیاهو برای تحریک به درگیری نژادی و مذهبی در یکی از مقدس‌ترین و حساس‌ترین مکان‌های جهان را محکوم کند.

وی افزود که ماه گذشته، CAIR از دولت بایدن خواست در برابر دولت جدید اسرائیل متشکل از سیاستمداران راست افراطی نژادپرست و طرفدار نسل کشی بایستد.

در سال ۲۰۰۷، بن غفیر به اتهام حمایت از یک سازمان تروریستی و تحریک نژادپرستی محکوم شد. او اخیراً از دولت اسرائیل خواسته است قانونی را تصویب کند که به مجازات افرادی که به عنوان نماینده کنست نژادپرستی را تشویق می‌کنند پایان دهد.

سال گذشته، CAIR از تحقیقات کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مورد سیستم آپارتاید رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها استقبال کرد.

واکنش عربستان به هتک حرمت مسجد الاقصی

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، «اقدامات تحریک‌آمیز» یکی از مسئولان اسرائیلی در یورش به مسجد الاقصی را محکوم می‌کند. این وزارتخانه تاکید کرد که در کنار فلسطین می‌ایستد و اقدامات تحریک‌آمیز یکی از مقامات اسرائیلی در یورش به صحن‌های مسجد الاقصی را محکوم می‌کند. در بیانیه عربستان به اسم این وزیر صهیونیست اشاره نشده است.

ترکیه اقدام تحریک‌آمیز وزیر صهیونیستی را محکوم کرد

ترکیه نیز بازدید ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت ملی اسرائیل از مسجد الاقصی در شرق بیت المقدس را به عنوان اقدامی تحریک‌آمیز محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از اقدام تحریک‌آمیز ایتامار بن غفیر وزیر امنیت ملی اسرائیل در مسجد الاقصی تحت حمایت پلیس اسرائیل نگران هستیم و آن را محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه افزود: ترکیه از اسرائیل خواسته است که برای جلوگیری از این گونه اقدامات تحریک‌آمیز که وضعیت و حرمت اماکن مقدس در بیت المقدس را نقض و تنش در منطقه را تشدید می‌کند، مسئولانه عمل کند.

بیانیه ترکیه در بحبوحه تلاش‌های این کشور برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل پس از سال‌ها تیرگی روابط منتشر شد.

روابط بین اسرائیل و ترکیه در سال ۲۰۱۰ زمانی که یک ناوگان تحت رهبری ترکیه که قصد شکست محاصره اسرائیل در نوار غزه را داشت با نیروهای اسرائیلی درگیر شد و ۱۰ سرنشین آن کشته شدند تیره شد.

دو طرف از سال گذشته، زمانی که اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی به آنکارا سفر کرد، تلاش کرده‌اند تا روابط خود را بهبود بخشند. آنها همچنین در سال ۲۰۲۲ سفرای خود را که پس از کشته شدن ۶۰ فلسطینی در سال ۲۰۱۸ توسط نیروهای اسرائیلی در جریان تظاهرات در مرز غزه علیه باز شدن سفارت آمریکا در بیت المقدس، اخراج کرده بودند بازگرداندند.

مقامات کشورهای قطر، بحرین و امارات نیز حمله وزیر افراط‌گرای صهیونیستی به مسجد الاقصی را غیرقابل قبول دانستند.

در همین حال بن غفیر شب گذشته اعلام کرد بار دیگر به مسجد الاقصی خواهد رفت. وی اعلام کرد ضرورتی ندارد که زمان این اقدام را اعلام کند.

پاکستان و آلمان تعرض به مسجدالاقصی را محکوم کردند

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای تعرض به مسجدالاقصی از سوی یکی از وزرای کابینه جدید رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص آمده است که این اقدام باعث تشدید اوضاع در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در این باره آمده است: مسجدالاقصی مکان مقدس و مورد احترام مسلمانان در سراسر جهان است و نقض حرمت آن به احساسات مذهبی مسلمانان لطمه زده و به تشدید اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دامن می‌‎زند.

وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه اضافه کرد: اسرائیل باید اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند و به حرمت اماکن مذهبی مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین احترام بگذارد.

در همین رابطه سخنگوی وزارت خارجه آلمان، چهارشنبه تعرض وزیر امنیت داخلی جدید رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را تحریک‌آمیز خواند و گفت: برلین اقدامات یک‌جانبه که وضعیت موجود در محوطه مسجدالاقصی در قدس را به خطر می‌اندازد، رد می‌کند.

او در نشست خبری دولت گفت: انتظار داریم دولت جدید اسرائیل به ادامه توافقات قبلی درباره اماکن مقدس در شهر قدس متعهد بماند و مانع تحریکات عمدی بیشتر شود.

درحالی که کشورهای مختلف اقدام ایتمار بن گویر را محکوم کرده‌اند، وبگاه اسرائیلی واللا اعلام کرد کابینه رژیم صهیونیستی اقداماتی را به منظور جلوگیری از برگزاری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی تعرض بن گویر به مسجدالاقصی آغاز کرده است.

این وبگاه نوشت: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیامی را در این باره به ۱۵ سفارت و نمایندگی این رژیم در خارج ارسال کرده است.

در این پیام از نمایندگان اسرائیل خواسته شده است در تماس با همتایان خود در کشورهای مورد نظر، اقداماتی را در مخالفت با برگزاری جلسه شورای امنیت و تلاش برای جلوگیری از صدور قطعنامه‌ای در محکومیت اسرائیل و یا صدور بیانیه‌ای از سوی رئیس شورای امنیت در محکومیت این رژیم انجام دهند.

بن گویر وزیر، امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تعرض کرد که این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشته است و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین، کشورهای عربی از جمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!