1

احساس خطر یهودیان آمریکا از یهودی ستیزی در این کشور

  • کد خبر : 45632
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
احساس خطر یهودیان آمریکا از یهودی ستیزی در این کشور
کمیته یهودیان آمریکا اعلام کرد: بر اساس نظرسنجی جدید کمیته یهودیان آمریکا 41 درصد از یهودیان این کشور اعلام کردند که نسبت به سال گذشته احساس امنیت کمتری در ایالات متحده دارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این نظرسنجی که از 28 سپتامبر تا 3 نوامبر 2022 انجام شده و 1507 یهودی 18 سال به بالا در آن شرکت کرده‌اند نشان داد که 41 درصد از یهودیان آمریکایی نسبت به سال گذشته احساس امنیت کمتری دارند. در نظرسنجی سال گذشته (2021) 31 درصد از یهودیان آمریکایی نسبت به امنیت خود ابراز نگرانی کرده بودند یعنی ده درصد کمتر از سال 2022 میلادی.

کمتر از یک چهارم (23٪) از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که مؤسسات یهودی که در آنها حضور داشتند در پنج سال گذشته در معرض یهودستیزی (به شکل تهدید یا حمله) بوده‌اند و 73 درصد از یهودیان آمریکایی گفتند که از حضور در مؤسسات یهودی احساس امنیت می کنند.

اکثریت قریب به اتفاق یهودیان نیز در محل کار خود احساس امنیت می کنند: 90٪ می گویند که برای برگزاری مراسم خاص یهودیان هیچ مشکلی ندارند و 89٪ نیز اعلام کردند که از پوشیدن لباس‌های مختص یهودیان در محل کار احساس بدی ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 38 درصد از یهودیان آمریکایی در 12 ماه گذشته به دلیل ترس از یهودی ستیزی، رفتار خود را تغییر دادند. (برای مثال پرهیز از حضور در مکان های خاص یا عدم پوشیدن لباس هایی که ممکن است آنها را یهودی معرفی کند.) این رقم از سال 2021 ثابت مانده است.

تقریباً 70 درصد یهودیان آمریکایی یهودی ستیزی را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می کنند و این تعداد در میان یهودیان جوان آمریکایی 18 تا 29 ساله به 85 درصد می رسد.

توییتر با 45درصد و فیس بوک با 43 درصد به ترتیب بالاترین رتبه را در بین پلتفرم هایی دارند که یهودیان آمریکایی در آنها محتوای یهودی ستیزانه را مشاهده کرده‌اند.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!