1

آماده‌سازی شیپور مخصوص یهودیان برای دمیدن در آن در مسجد الاقصی

  • کد خبر : 38903
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۹
آماده‌سازی شیپور مخصوص یهودیان برای دمیدن در آن در مسجد الاقصی
انجمن مرکزی خاخام‌های یهودی گروه‌های هیکل موسوم به «سنهدرین جدید» اعلام کرده که تصمیم دارد سال تازه عبری را با دمیدن در شیپور مخصوص یهودیان در مسجد الاقصی آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پروفسور «هیلل فایس»، یکی از رهبران این انجمن اعلام کرد که کار ساخت شیپور مخصوص که از جنس شاخ قوچ است، به پایان رسیده است.

این شیپور طبق شروط و مشخصات ذکر شده در متون توراتی ساخته شده و قرار است طی روزهای دوشنبه و سه شنبه آینده که مصادف با سال تازه عبری است، در داخل مسجد الاقصی در آن دمیده شود. این کار به خاخام «یسرائیل ارئیل» یکی از اعضای انجمن سنهدرین سپرده شده است.

سنهدرین یک شورای خاخامی است که مسئولیت آن اداره امور دینی یهودیان است و نقش یک دادگاه را دارد و به اعتقاد یهودیان، مقر اصلی آن معبد کذایی یهود در داخل مسجد الاقصی است.

تلاش‌ها برای احیای این شورای خاخامی از سال 2007 توسط گروهی از خاخام‌های یهودی که خواستار ساخت معبد کذایی در داخل مسجد الاقصی هستند، آغاز شد.

در همین حال، «اویعاد فیسولی» وکیل یهودی و نماینده انجمن سنهدرین جدید با ارائه درخواستی به دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار موافقت با وارد کردن شیپور مخصوص یهودیان به مسجد الاقصی تحت حمایت پلیس و دمیدن در آن به مناسبت سال تازه عبری شده است.

شیپور یهودیان

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!