3

آلمان: سوالاتی درباره یهودی ستیزی به امتحان شهروندی اضافه می شود

  • کد خبر : 61294
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۸
آلمان: سوالاتی درباره یهودی ستیزی به امتحان شهروندی اضافه می شود
بنا به تصمیم وزیر داخله آلمان فدرال، در آینده سوالاتی راجع به یهودی ستیزی، حق وجود اسرائیل و زندگی یهودیان در آلمان به امتحان شهروندی اضافه می شود. او در این باره گفت: کسی که به ارزش های ما اعتقاد ندارد، نمی تواند پاسپورت آلمانی دریافت کند.

به گزازش پایگاه خبری مفاز، یک سخنگوی وزارت داخله آلمان فدرال روز سه شنبه گفت که این کار به دستور نانسی فیزر، وزیر داخله المان انجام شده است. او اطلاعاتی را که در این ارتباط در وب سایت خبری «شپیگل انلاین» در طی همان روز نشر شده بود، تایید کرد. بنا به این گزارش قرار است در آینده در امتحان شهروندی طور مثال به سوالاتی در این باره پاسخ داده شود که عبادتکده یهودیان چه نام دارد. کشور اسرائیل چه زمانی تاسیس شده است و چرا آلمان در قبال اسرائیل مسئولیت ویژه ای دارد.

سخنگوی وزارت داخله آلمان در این باره که دقیقا چه سوالاتی قرار است به امتحان شهروندی علاوه گردند، پاسخ مشخصی نداد. به گفته او اعضای حکومت ائتلافی آلمان فدرال باید در مورد تغییرات برنامه ریزی شده به توافق برسند.

فیزر گفت: «ما یک قانون جدید مهاجرت ایجاد کرده ایم که جایگاه آلمان را به عنوان یک کشور مناسب برای تجارت و سرمایه گذاری تقویت می کند و تنوع (فرهنگی) در کشورمان را بازتاب می دهد. حالا هرکس که به ارزش های ما اعتقاد داشته باشد و تلاش کند می تواند پاسپورت آلمانی را سریع تر دریافت کند. او دیگر مجبور نیست که تابعیت پیشین اش را ترک کند و اینگونه بخشی از هویتش را از دست بدهد».

وزیر داخله آلمان در ادامه تاکید کرد: «ما دقیقا براساس همین اصول موضع مان را مشخص کرده ایم: کسی که با ارزش های ما موافق نیست، نمی تواند پاسپورت آلمانی دریافت کند. ما این جا یک خط قرمز روشن داریم و قانون را بسیار سختگیرانه تر تعبیر کرده ایم».

به گفته او یهودی ستیزی، نژادپرستی و اشکال دیگر تحقیر انسان ها در مغایرت با شهروندی آلمان هستند و در این زمینه هیچ فضایی برای تحمل چنین مواضعی وجود ندارد. او تاکید کرد: «به خصوص یک چیز برای من اهمیت زیادی دارد: مسئولیت ویژه ما در زمینه محافظت از یهودیان و کشور اسرائیل از جنایت بشری آلمان و هولوکاست (کشتار دسته جمعی یهودیان) ناشی می شود. این مسئولیت بخشی از هویت امروزی ما است».وزیر داخله آلمان افزود، کسی که می خواهد آلمانی بشود، باید «به صورت روشن و موثق» به مسئولیت آلمان اذعان کند. به این خاطر ما حالا (پس از تغییر قانون مهاجرت) امتحان شهروندی را نیز تغییر می دهیم».

یوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان در آلمان گفت: «این که حالا با اصلاح قانون تابعیت امتحان شهروندی نیز تغییر داده می شود، عزم و جدیت حکومت آلمان را نشان می دهد».

او افزود: «ما از این که سوالات جدیدی راجع به زندگی یهودیان در آلمان و همبستگی تاریخی این کشور با اسرائیل (به تست شهروندی) علاوه می شوند، استقبال می کنیم».

به گفته شوستر، بیش از ۱۷۰۰ سال است که یهودیت بخش جدایی ناپذیری از آلمان و تاریخ اش می باشد. او افزود: «حکومت آلمان فدرال حالا اعلام کرده که افراد یهودی ستیز نباید شهروندی آلمان را دریافت کنند. سوالات اضافی در امتحان شهروندی آلمان می توانند به نائل شدن به این هدف کمک کنند».

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.