7

پیروان کدام مذاهب قربانی جنایات ناشی از نفرت در انگلستان و ولز شدند؟

  • کد خبر : 55280
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۰
پیروان کدام مذاهب قربانی جنایات ناشی از نفرت در انگلستان و ولز شدند؟
سال گذشته نزدیک به ۳۵۰۰ جنایت ناشی از نفرت علیه مسلمانان در انگلستان و ولز انجام شد که ۳۹ درصد از کل جنایات ناشی از نفرت را تشکیل داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، براساس آماری که این وزارتخانه براساس گزارش‌های پلیس در انگلستان و ولز به دست آورده، ۳۹ درصد از قربانیان حملات ناشی از نفرت را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

وزارت کشور بریتانیا در سال منتهی به مارس ۲۰۲۳، ۳۴۵۲ حمله علیه مسلمانان را ثبت کرده است. از آنجایی که جنایات ناشی از نفرت به میزان قابل توجهی کمتر گزارش شده است، این احتمال وجود دارد که تعداد جنایات ناشی از نفرت با انگیزه مذهبی که مسلمانان را هدف قرار می‌دهند، در واقعیت بسیار بیشتر باشد.

از زمانی که پلیس در سال ۲۰۱۱ شروع به جمع‌آوری آمار جرایم ناشی از نفرت کرد، مسلمانان یکی از اهداف این نوع از جرایم بوده‌اند.

گروه بعدی که بیشترین هدف این جرایم در سال گذشته بودند، یهودیان هستند که ۱۵۱۰ جنایت نفرت علیه آنها ثبت شده و مسیحیان ۶۴۹ بار مورد هدف قرار گرفتند. ۳۰۸ حمله هم علیه سیک‌ها، ۲۹۱ حمله علیه هندوها و ۱۹ حمله علیه بودایی‌ها در سال گذشته صورت گرفت.

به طور کلی، جرایم ناشی از نفرت مذهبی بین سال منتهی به مارس ۲۰۲۲ و سال منتهی به مارس ۲۰۲۳، ۹ درصد افزایش یافته است (از ۸۶۰۲ به ۹۳۸۷). این بالاترین تعداد جرایم ناشی از نفرت مذهبی از زمان شروع ثبت این نوع جرایم در سال منتهی به مارس ۲۰۱۲ بود.

شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) در واکنش به این آمار، نگرانی عمیق خود را ابراز کرد.

زارا محمد، دبیر کل MCB گفت: اگرچه ارقام هشداردهنده هستند اما تعجب‌آور نیستند. در روزهای اخیر شاهد لفاظی‌های بسیار تفرقه‌انگیزی در گفتمان سیاسی بوده‌ایم که تأثیر مخربی بر زندگی مسلمانان بریتانیا دارد. عادی‌سازی اسلام‌هراسی در بخش‌های مختلف جامعه تنها به تحریک و تشدید احساسات ضد مسلمانان کمک می‌کند. بنابراین تعجب‌آور نیست که نتیجه چنین محیطی، افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان است. شورای مسلمانان بریتانیا از دولت می‌خواهد که با لفاظی‌های صریح برخی افراد در حزب محافظه‌کار برخورد و پیشرو بودن خود را در مقابله با اسلام‌هراسی نشان دهد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!