0
اسقف اعظم روسیه خطاب به سربازان روسی:

گناه کشته شدگان جنگ اوکراین بخشیده می شود!

  • کد خبر : 40633
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
گناه کشته شدگان جنگ اوکراین بخشیده می شود!
اسقف اعظم روسیه فتوای پاک شدن گناهان سربارانی که در جنگ با اکراین کشته می شوند را داده است. این حکم، آشنایان به تاریخ مسیحیت را یاد فراخوان جنگ صلیبی توسط پاپ اوربان می اندازد که در آن اعلام کرده بود هرکس در جنگ با مسلمانان کشته شود گناهانش پاک خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  پاتریارک کریل رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه چند روز پس از فراخوان بسیج حدود ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره که بزرگ‌ترین بسیج ارتش روسیه پس از جنگ جهانی دوم است، طی اظهاراتی عجیب مدعی گردید سربازان روسی که در جنگ علیه اوکراین جان خود را از دست می دهند، از گناهان خود پاک خواهند شد.

برای کسانی که تورقی در تاریخ مسیحیت دارند، این نوع فتواها تازگی ندارد. در واقع پاتریاک کریل، راه پاپ اوربان در دوران جنگ های صلیبی می پیماید.

جنگ های صلیبی با اهداف متعددی نظیر زیاده خواهی های زمین داران اروپایی و به بهانه آزار زائران مسیحی شروع شد، شروع این جنگ ها در سال 1095 توسط پاپ اوربان بود. او در اعلامیه ای شرکت کنندگان و کشته شدگان در این جنگ را شایسته بهشت دانست. اوربان در نامه ای سراسری به مردان اروپایی چنین نوشت: «برادران بسیار محبوبم، من اوربان که به رخصت خدا، اسقف اعظم و مطران همه جهان هستم، به مقتضای ضرورت، همچون سفیری با اندرز الاهی برای شما بندگان خدا، به این نواحی آمده ام… ای پسران خدا، شما محکم تر از هر زمانی وعده داده اید که صلح را میان خود نگه دارید و حقوق کلیسا را حفظ کنید. ولی کار مهمی برای شما باقی مانده است که باید انجام دهید……. برادران شما در شرق به کمکتان بسیار نیازمندند و شما باید در رساندن کمکی که بارها به آنان وعده داده شده است، شتاب کنید… من بلکه خداوند، از شما منادیان مسیح درخواست می کنم که این پیام را در همه جا منتشر کنید و همه مردم را از هر طبقه، پیاده نظام و شهسوار، فقیر و غنی ترغیب کنید که بی درنگ به آن مسیحیان کمک برسانند و آن نسل شرور را در سرزمین های دوستان ما هلاک کنند. من این را به حاضران می گویم؛ ولی غایبان نیز مد نظر هستند. علاوه بر این، مسیح نیز چنین دستور می دهد.
همه کسانی که در این راه، چه در خشکی و چه در دریا یا هنگام جنگ با بت پرستان بمیرند، گناهانشان بی درنگ پاک خواهد شد. من این را به واسطه قدرت خدا که به من داده شده است، عطا میکنم. چه ذلتی خواهد بود که این نسل پست و بی مقدار که شیاطین را می پرستند، بر قومی که به خدای قادر مطلق ایمان دارد و به نام مسیح شکوهمند شده است، پیروز شوند! خداوند ما را با چه سرزنش هایی احاطه خواهد کرد اگر به آنانی که با ما به دین مسیحی ایمان دارند، کمک نکنید! کسانی که عادت کرده اند جنگ های غیرعادلانه داخلی بر ضد مؤمنان راه بیندازند، اکنون با کافران مقابله کنند و این جنگ را که مدت ها پیش آغاز شده است، با پیروزی به پایان برند. کسانی که مدت ها دزد بوده اند، اکنون شهسوار شوند. آنان که با برادران و بستگان خویش جنگیده اند، اکنون مناسب است با وحشیان بجنگند. کسانی که در مقابل پاداشی اندک مزدوری کرده اند، اکنون پاداش ابدی را به دست آورند.»(1)

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=40633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!