3
اندیشمند فرانسوی:

گفتمان نژادپرستانه دولت مکرون علیه مسلمانان از ۲۰۱۹ علنی بود

  • کد خبر : 52241
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
گفتمان نژادپرستانه دولت مکرون علیه مسلمانان از ۲۰۱۹ علنی بود
اندیشمند مشهور فرانسوی گفت: دولت فرانسه از سال ۲۰۱۹ گفتمان نژادپرستی علیه مسلمانان اتخاذ کرده و با موجودیت نوادگان استعمارشدگان مشکل دارد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یورگا، محقق و متفکر فرانسوی تأکید کرد که دولت فرانسه از سال ۲۰۱۹ به اتخاذ گفتمان نژادپرستانه علیه مسلمانان روی آورده و درگیری کنونی بین فرانسه و مسلمانان در واقع نزاع بین استعمارگران و نوادگان استعمارشدگان است.

بورگا گفت: گفتمان اسلام‌هراسی در فرانسه به گروه‌های خاصی از جامعه، راست افراطی و راست محدود بود، سپس به بخش‌هایی از چپ‌گراها منتقل شد و از سال ۲۰۱۹ گفتمان نژادپرستانه به گفتمان دولت فرانسه تبدیل شد.

وی در گفت‌وگو با الجزیره افزود: پس از جرم‌انگاری، محکومیت و سرکوب اقدامات اقلیتی از شهروندان مسلمان توسط دولت فرانسه در گذشته، از سال ۲۰۱۹ نه تنها رفتارها بلکه بیشتر نظرات اکثریت شهروندان مسلمان هم جرم‌انگاری و سرکوب می‌شود.

این پژوهشگر فرانسوی تصریح کرد: از سال ۲۰۲۰ دولت فرانسه شروع به جلوگیری از انجام عادی شعائر دین اسلام کرده است و سران حکومتی گفتمان جدیدی را اتخاذ کرده‌اند و اعمال مسلمانان مانند نماز، غذای حلال و نحوه تربیت فرزندانشان را مغایر با اصول جمهوری فرانسه می‌دانند که توسط جرالد دارمنن، وزیر کشور به آن اشاره شده است.

بورگا افزود: در حالی که در گذشته، فرانسه جهادی‌ها را هدف می‌گرفت بعد از آن نوبت سلفی‌ها شد و سپس جریان اخوان‌المسلمین را در چارچوب هجمه‌های جدید و رسمی خود جرم‌انگاری کرد و حالا هم دولت فرانسه واژه دیگری را به نام محیط پیرامونی به کار گرفته به این معنی که موضوع دیگر به جرم‌انگاری شهروندان مسلمان محدود نمی‌شود، بلکه محیط پیرامونی او شامل خانواده و نزدیکانش را هم جرم‌انگاری می‌کند.

یورگا اختلاف کنونی بین مسلمانان و فرانسه را به سه بعد مرتبط می‌داند؛ اولی مربوط به رقابت ادیان و دومی مربوط به ویژگی سکولاریسم سخت فرانسوی است که از شرایط انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ بروز پیدا کرد زمانی که نهاد مذهبی (کلیسا) وسیله‌ای در دست قدرت مطلقه شاه بود.

وی افزود: در مورد بعد سوم که اصل قضیه است، به اختلاف استعمارگران مربوط می‌شود که با وجود نوادگان استعمارشده در کشورشان مخالفند و نمی‌خواهند صدای این استعمارشدگان در جامعه فرانسه بلند شود و بخواهند حقوق خود را مطالبه کنند و صفحه تاریخ را بنویسند.

این اندیشمند فرانسوی معتقد است که نوادگان استعمارگران از فرزندان استعمارشدگان می‌ترسند، زیرا نسل چهارم و پنجم استعمارشدگان از تجربه و اعتماد به نفس برخوردارند و صدای خود را در جامعه فرانسه بلند کردند و حقوق اولیه خود را مطالبه می‌کنند، زیرا برای به دست آوردن آن با مشکل مواجه می‌شوند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!