1

گزارش پارلمان بریتانیا درباره نسل‌کشی مسیحیان در کره‌شمالی

  • کد خبر : 20360
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
گزارش پارلمان بریتانیا درباره نسل‌کشی مسیحیان در کره‌شمالی
در گزارش گروهی از نمایندگان پارلمان بریتانیا آمده است که مردم کره شمالی با گرویدن به مسیحیت، بهایی گزاف و گران می پردازند و بسیاری از آنان جان خود را در راه ایمانشان به عیسی مسیح ازدست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نوشته نشریه آمریکایی” واشنگتن اگزماینر” هفته گذشته گروهی از نمایندگان پارلمان بریتانیا با ارائه گزارشی هشدار دادند که احتمالا حکومت کمونیست کره شمالی علیه اقلیت مسیحی این کشور مرتکب نسل‌کشی شده است.

این گزارش نود و یک صفحه‌ای وضعیت مسیحیان کره شمالی را طی ۶ سال گذشته مورد بررسی قرار داده است و در آن به موارد متعدد اعزام به اردوگاه‎‌های کار اجباری، بردگی جنسی، سقط جنین اجباری و حتا کشتار کودکان اقلیت مسیحی توسط حکومت این کشور اشاره شده است.

مردم کره شمالی با گرویدن به مسیحیت، بهایی گزاف و گران می پردازند و بسیاری از آنان جان خود را در راه ایمانشان به عیسی مسیح ازدست داده اند و حتا چاپ کتاب مقدس مسیحیان به زبان کره‌ای در این کشور ممنوع است.

همچنین در این گزارش به شهادتهای پناهجویان کره‌ای استناد شده که گفته اند “موارد زیادی وجود داشت که مسیحیان فقط به دلیل همراه داشتن کتاب مقدس و یا جزوات مسیحی به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شدند و یا به اعدام محکوم شده اند.”

در این گزارش با نگرانی نسبت به افزایش آمار اعدام‌ها در کره شمالی آمده است که طی سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ ، مقامات این کشور ۱،۴۷۹ اعدام را در ملاءعام و ۴۴۳ اعدام مخفیانه انجام داده اند.

کره شمالی در جهان بدترین سابقه را در مورد اذیت و آزار مسیحیان به نام خود ثبت کرده است. فعالان حقوق مسیحیان می گویند ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تن در این کشور تنها به خاطر باورهای دینی‌شان در اردوگاه های کار اجباری هستند. پس از صدور دستور کیم جونگ اون در آوریل سال ۲۰۱۴ مبنی بر دستگیری افرادی که با مسیحیت مرتبط هستند، جفا بر مسیحیان کره شمالی افزایش یافته است اما همزمان بر تعداد کسانیکه هر روزه به عیسی مسیح ایمان میاورند، افزوده می شود.

بر اساس گزارش سازمان «درهای باز»، در صدر لیست حکومت‌های مسیحیت‌ستیز جهان، کره شمالی قرار دارد. تیمونی چو، ایمان‌دار مسیحی از کره شمالی دربارهٔ سرکوب شدید مسیحیان در کشورش می گوید: “حکومت کره شمالی فقط به زندانی کردن مسیحیان و منع کلیساها بسنده نکرده است و مأموران امنیتی خود را به عنوان مسیحی، راهی کلیساهای زیرزمینی می‌کند تا از درون، عقاید ایمان‌داران را مورد هدف قرار دهد.”

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=20360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!