2

کلیساهای مسیحی در قدس اشغالی در برابر تجاوز شهرک‌نشینان اسرائیلی مقاومت می‌کنند

  • کد خبر : 33945
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کلیساهای مسیحی در قدس اشغالی در برابر تجاوز شهرک‌نشینان اسرائیلی مقاومت می‌کنند
کلیساهای بیت‌المقدس علیه رادیکال‌های یهودی که در محله مسیحی‌ها مستقر شده‌اند و توازن مذهبی شکننده در این شهر مقدس را تهدید می‌کنند، سلاح به دست می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از فرانس۲۴، «تئوفیلوس سوم» ارتدوکس یونانی در شهر قدیمی قدس، که به محله های تاریخی یهودی، مسلمان، مسیحی و ارمنی تقسیم شده است گفت: ما در اینجا مشکل بزرگی داریم.

شهرک نشینان تندرو یهودی که به تلاش برای تصاحب املاک خانواده های فلسطینی معروف هستند، برای کنترل زمین‌‎های متعلق به مسیحیان نیز کارزاری به راه انداخته‌اند.

تئوفیلوس سوم گفت: این رادیکال‌ها توسط ایدئولوژی خود هدایت می شوند. ایدئولوژی آنها سندروم مسیحیت است، زمانی که ادعا می کنند ما می خواهیم سرزمین مقدس را از دست اهانتکاران نجات دهیم.

گروه ملی‌گرای شهرک‌نشین «عاترت کوهانیم» با خرید املاک و مستغلات از طریق شرکت‌های مختلف و سپس انتقال شهرک‌نشینان یهودی به قدس شرقی -بخش فلسطینی که به‌طور غیرقانونی توسط اسرائیل ضمیمه شده است- کار می‌کند.

از سال ۲۰۰۵، این گروه و کلیسای ارتدکس درگیر یک دعوای حقوقی پیچیده بر سر مالکیت یک خوابگاه شهر قدیمی در ورودی دروازه یافا به محله مسیحی هستند.

به گفته کلیسای ارتدکس یونان، در ۲۷ مارس، زمانی که شهرک نشینان با شکستن و ورود به بخشی از هتل پترا آن را به تصرف خود درآوردند، مناقشه تغییر کرد.

تئوفیلوس سوم می‌گوید که دولت اسرائیل به ما قول داده که تمام تلاش خود را برای مقابله با این موضوع به کار خواهد بست و بر آن گروه‌های رادیکال فشار آورد تا از آن خارج شوند؛ اما پس از گذشت بیش از دو هفته، شهرک نشینان هنوز آنجا هستند.

وی افزود: به نظر می رسد که دولت قدرت یا اراده ای برای (فشار آوردن) بر این افراد ندارد.

به نظر می‌رسد بلایی که یهودیان افراطی بر سر خانه‌های فلسطینیان در قدس اشغالی آورده‌اند، بر سر مسیحیان نیز می‌آورد. براساس این گزارش، فضای ضدمسیحی نیز همچون فضای ضدعرب و ضدمسلمان در مناطق تحت اشغال اسراییل در حال وقوع است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!