2

پوتین تنها در مراسم کریسمس کلیسای ارتدوکس

  • کد خبر : 44081
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰:۰۱
پوتین تنها در مراسم کریسمس کلیسای ارتدوکس
ولادیمیر پوتین که به مناسبت کریسمس ارتدوکس به مدت ۳۶ ساعت در جنگ اوکراین آتش بس اعلام کرده به تنهایی در مراسم کلیسای جامع کرملین شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رئیس جمهور روسیه در مراسم کریسمس در کلیسای ارتدوکس در کرملین شرکت کرد.

ولادیمیر پوتین به تنهایی در مراسم کریسمس کلیسای ارتدوکس شرکت کرد. این اولین بار در سال‌های اخیر است که پوتین کریسمس را در مسکو جشن می‌گیرد نه در منطقه اطراف پایتخت.

تلویزیون دولتی دو کلیپ زنده از پوتین را در داخل کلیسای طلایی بشارت در حالی که کشیشان ارتدکس مراسم نیمه شب را برگزار می‌کردند که به عنوان عبادت الهی شناخته می‌شود، نشان داد.

کلیسای ارتدوکس روسیه از جنگ در اوکراین حمایت می‌کند.

ولادیمیر پوتین به مناسبت فرا رسیدن کریسمس ارتدوکس، فرمان آتش‌بس صادر کرده است. طبق این فرمان، سربازان روس روز ششم ژانویه برای ۳۶ ساعت دست به سلاح نمی‌زنند. طبق دستور پوتین به سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، نیرو‌های این کشور از ساعت ۱۲ ظهر جمعه تا نیمه شب شنبه (ششم تا هفتم ژانویه) دست از جنگ می‌کشند.

ساعاتی قبل از دستور پوتین، کریل پاتریاریک، رهبر پرنفوذ کلیسای ارتدوکس روسیه خواهان آتش بس ۳۶ ساعته شده بود تا مومنان بدون بیم جان در مراسم عشای ربانی شرکت کنند.

مشاور ولودیمیر زلنسکی، اما در مخالفت با این دعوت گفته که پیش از هر چیز نیرو‌های روسی باید اوکراین را ترک کنند. میخائیلو پودولیاک، دعوت کریل را نیز یک تله شرورانه برای تبلیغ دین‌داری توصیف کرده است.

اکثریت قریب به اتفاق مردم روسیه و اوکراین ارتدوکس هستند و کلیسای ارتدوکس هفتم ژانویه را به عنوان زادروز مسیح جشن می‌گیرد که ۱۳ روز دیرتر از تقویم رایج میلادی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!