2

پاپ فرانسیس: اوکراین باید شهامت بالا بردن پرچم سفید را داشته باشد

  • کد خبر : 60660
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۷
پاپ فرانسیس: اوکراین باید شهامت بالا بردن پرچم سفید را داشته باشد
پاپ از اوکراین خواست شهامت مذاکره بر سر پایان دادن به جنگ را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس در مصاحبه ای گفت: اوکراین باید شجاعت بالا بردن پرچم سفید را داشته باشد و برای پایان دادن به جنگ با روسیه مذاکره کند.

رهبر مسیحیان کاتولیک در مصاحبه ضبطی با شبکه تلویزیونی RSI سوئیس پیشنهاد مذاکره و صلح را به هیات حاکمه اوکراین داد. این درحالی است که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز پیشنهاد میزبانی یک اجلاس برای صلح میان مسکو و کی‌یف را مطرح کرده است. اردوغان این پیشنهاد جدید را پس از دیدار با همتای اوکراینی خود ولودیمیر زلنسکی در استانبول ارائه کرد. زلنسکی گفته است در حالی که خواهان صلح است، هیچ سرزمینی را واگذار نخواهد کرد.

در این مصاحبه از فرانسیس خواسته شد که موضع خود را در مورد مناظره بین کسانی که می گویند اوکراین باید تسلیم شود زیرا نتوانسته است نیروهای روسی را دفع کند و کسانی که می گویند انجام این کار اقدامات روسیه را مشروعیت می بخشد، بیان کند. پاپ اینجا از عبارت پرچم سفید استفاده کرد و گفت: کی‌یف باید شجاعت گفتگو و مذاکره را با مسکو داشته باشد.

فرانسیس ۸۶ ساله گفت: اما من فکر می‌کنم قوی‌ترین کسی است که به اوضاع نگاه می‌کند، به مردم فکر می‌کند و شجاعت بالا بردن پرچم سفید را داشته باشد و مذاکره می‌کند. کلمه مذاکره کلمه شجاعانه ای است. وقتی می بینید که شکست خورده اید، اوضاع خوب پیش نمی رود، باید شجاعت مذاکره را داشته باشید.

این اولین باری است که فرانسیس از عباراتی مانند «پرچم سفید» یا «شکست خورده» در بحث درباره جنگ اوکراین استفاده می کند، اگرچه او در گذشته در مورد نیاز به مذاکره صحبت کرده است. در همین حال سخنگوی واتیکان در توضیح این کلمه گفت: منظور پاپ شروع مذاکره است نه پذیرش شکست.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!